Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det plent umulig å ha ei som har meldt seg ut av statkira som fadder?

 

Står de må være medlem eller medle i et annet trosamfunn som godtar dåp.

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår fadder til et av barna er meldt seg ut av statskirken. Samme fyren var også forlover i bryllupet vårt. Det er vel ikke umulig? Da er det endret regler i alle fall..

(men presten vil kanskje ikke helt forstå hvorfor du vil ha en som ikke er medlem av statskirka som fadder da..hehe).

Skrevet

de må vel ikke være medlem i statskirka, men de må ville være med å oppdra barnet i den kristene tro

Skrevet

Det er høve til å ha 2 - 6 fadrar. Foreldra vert ikkje rekna som fadrar. Fadrane skal ha fylt 15 år og vere medlem av Den norske kyrkja eller eit anna kyrkjesamfunn som godkjenner barnedåp.

 

 

dette fant jeg inne på vår kommune sin side under dåp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...