Gå til innhold

amming i graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat oppdaget at jeg er gravid. Har en 1åring, som jeg forsatt ammer litt om morgenen.

Noen som vet om dette er noe en ikke bør gjøre når en er gravid? Eller er det ok.? Det er jo bare for kosen sin del nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går så fint

Jeg ammet de 3 første måndene av denne graviditeten, jeg er nå 4 mndr på vei og har sluttet ammingen for å få litt pause

(Har masse eksem på puppene så trengte sommeren for å restituere dem:))

Gutten min ble ammet til han var nesten 22 mndr.

Jeg har nå vært enten rugekasse eller matstasjon sammenhengende i 2,5 år og mer skal det bli...:)

Skrevet

Hvos lenge hadde dere mensen igjen før dere ble gravide på nytt?

Lurer sånn- har lyst til å bli gravid etter et havt års tid, lurer på om jeg kan det..

Skrevet

Jeg ammet da jeg ble gravid. Men etter bare uker ville hun ikke ha mer. Da var hun ni måneder gammel. Hadde ikke tenkt å avslutte amminga så tidlig, så det var litt sårt å slutte. Men vesla koste seg videre med flaske og MME hun:-)

Tror bare det er fint for barnet ditt om det fortsatt blir ammet når du er gravid. Det kommer vel bare an på om mamma'n vil ha en liten pause mellom ammeperiodene:-) Lykke til!

Skrevet

Jeg ammet frem til en mnd før neste fødsel jeg. Da sluttet hun av seg selv, gikk helt fint det.

Til deg over, jeg fikk ikke mensen igjen mellom mine 2 første, så er ikke helt avhengig av det heller. Er 19mnd mellom dem.

Skrevet

Det går helt greit og amme mens man er gravid, men en del barn avviser puppen fordi smaken på melka endre seg. En naturlig prosess for at tskal bli avvent før neste mann kommer fortalte hs ei vennine som ble gravid før hin hadde sluttet og amme nr 1. Men vil barnet amme er det bare å forsette, men avvenne det i god tid før neste mann kommer.

Skrevet

Eller man kan tandemamme!

Jeg hadde ikke stresset med avvenningen i allefall

Jeg fikk mensen 4,5 mndr etter fødsel jeg ammet MASSE men ble ikke uten tante røde lange stunden. Var regelmessig som en klokke fra første stund også.

Ang avvise puppen på grunn av annen smak så skjedde dette da jeg fikk mensen igjen. 1 mens gikk ham hus forbi men 2. mens da var det puppenekt Jeg trodde seriøst at jeg skulle slutte å amme når han var 5,5 mndr- SÅ feil kan man ta.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...