Gå til innhold

Noen som har hatt vekst/vektestimering i uke 36/37??? Se hit! Samme som 3.tri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ul-dama har ikke skrevet % vekstavvik på arket, men babyen er estimert til 2400 gr nå i uke 37! Hjelp, det er jo lite, er det ikke?

Hva betyr Pl. a.u. Det står 0 på det feltet i uke 17 mens nå står det 1 der.

Babyen min har:

bpd 87

mad 95

ac 296

femur 69

Hvilke mål hadde deres baby i uke 36 el 37?

Ved rutine-ul lå babyen på nesten 50 percentilen på ac, mens nå lå hun på 5. Er ikke det litt mye "nedgang"? Og på Bpd lå hun på rutine-ul på 75 percentilen, mens hun nå hadde gått ned til 10 nå.

Ul-legen virket ikke spes. bekymret, men det ble jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så lite egentlig

Det er jente og de veier litt mindre enn gutta

de jeg kjenner gutter alt sammen som er født i uker 36 var 2,2 og 2,7

Jeg ble født i uke 38 15 dger før termin og veide 2,5 akkurat det samme gjorde mannen min

Skrevet

Min gutt ble født i uke 37 pga svangerskapsforgiftning og han var 2790. Var estimert ved UL til litt over normal vekt på et sykehus og til under normal vekt der jeg fødte. Var egentlig ganske tynn syns jeg men var ikke tyngre selv da jeg ble født til termin...

Skrevet

Okei, takk for svar =)

Er i uke 37+5 nå, og jm sa at babyer vanligvis legger på seg 150-200 gr i uka den siste mnd. Så jeg kunne regne med at hun ville bli mellom 2600-2800 gr når hun kom ut, sånn ca da. Hvis hun kommer rundt termin da. Jeg synes det er lite...

Men det er nå nedgangen på percentilene jeg synes er det mest urovekkende. Under rutine-ul lå hun ganske høyt, mens veksten bare har avtatt og avtatt... Håper bare alt er ok der inne. :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...