Sikkertforgammel Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Ul-dama har ikke skrevet % vekstavvik på arket, men babyen er estimert til 2400 gr nå i uke 37! Hjelp, det er jo lite, er det ikke? Hva betyr Pl. a.u. Det står 0 på det feltet i uke 17 mens nå står det 1 der. Babyen min har: bpd 87 mad 95 ac 296 femur 69 Hvilke mål hadde deres baby i uke 36 el 37? Ved rutine-ul lå babyen på nesten 50 percentilen på ac, mens nå lå hun på 5. Er ikke det litt mye "nedgang"? Og på Bpd lå hun på rutine-ul på 75 percentilen, mens hun nå hadde gått ned til 10 nå. Ul-legen virket ikke spes. bekymret, men det ble jeg...
Herkules Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Tror ikke det er så lite egentlig Det er jente og de veier litt mindre enn gutta de jeg kjenner gutter alt sammen som er født i uker 36 var 2,2 og 2,7 Jeg ble født i uke 38 15 dger før termin og veide 2,5 akkurat det samme gjorde mannen min
<3 coccinelle Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Min gutt ble født i uke 37 pga svangerskapsforgiftning og han var 2790. Var estimert ved UL til litt over normal vekt på et sykehus og til under normal vekt der jeg fødte. Var egentlig ganske tynn syns jeg men var ikke tyngre selv da jeg ble født til termin...
Sikkertforgammel Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2008 Okei, takk for svar =) Er i uke 37+5 nå, og jm sa at babyer vanligvis legger på seg 150-200 gr i uka den siste mnd. Så jeg kunne regne med at hun ville bli mellom 2600-2800 gr når hun kom ut, sånn ca da. Hvis hun kommer rundt termin da. Jeg synes det er lite... Men det er nå nedgangen på percentilene jeg synes er det mest urovekkende. Under rutine-ul lå hun ganske høyt, mens veksten bare har avtatt og avtatt... Håper bare alt er ok der inne. :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå