Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Stemmer det at i de landene der kvinner fremdeles går mest i kjoler og skjørt blir kvinner undertrykt? I alle moderne industriland går kvinner nå mest med bukser til daglig, og i de landene hvor det fremdeles er veldig vanlig å gå mest i skjørt (jeg tror det fortrinnnsvis er i afrikanske land) har kvinner få rettigheter - stemmer mine antagelser her? Jeg tror at selv i England går jenter i bukser i skoleuniformer nå, der gikk jentene lenge i skjørt bestandig på skolen. Men nå har buksene tatt over der også?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 jeg vil ikke tro det har noe med å være undertrykt å gjøre, men kanskje heller med at det er sterkere forskjell mellom kjønnene i slike land. Bukser er jo fra gammelt av mannens plagg, og i land der kvinner kler seg mest i bukser er vi kanskje veldig opptatt av likestilling i ett og alt, og glemmer at det faktisk er forskjeller mellom kjønnene som andre er flinkere til å vise fram?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Umm, ville vært veeldig forsiktig med å lage så enkle forbindelser på et så komplekst område. Jeg vet for øvrig om skoler i England der jentene fortsatt går i skjørt. I industriland har vi RÅD til å ta hensyn til mote, og at bukser ble erstattet med skjørt i vestlige land har i alle fall ingenting med kvinners rettigheter å gjøre. Det var rent økonomisk. Man bruker mindre stoff til bukser enn til skjørt, og det betyr mer penger til våpen, ta en titt på når buksemoten ble begynte. Eller ble innført alt etter som man velger å se på det. I resten av verden går kvinner i skjørt, fordi det er mest praktisk og komfortabelt for de gjøremålene de har i løpet av en travel dag.
AccidentalMum Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Haha! Hva med om sommeren da? Når vi går i sommerkjoler og skjørt? Er norske kvinner undertrykt tre mnd i året, men så får vi rettighetene våre tilbake til høsten igjen? hihi. Nei, det stemmer ikke forresten. Feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå