Gå til innhold

"Gravid-pakke"- hva skal jeg putte oppi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å sende en "gravid-pakke" til søsteren min, som venter sitt første barn, med ting som hun kan ha nytte av i gtraviditeten. Men jeg trenger hjelp til hva jeg kan putte oppi! Når jeg tenker på hvilke "forbruksvarer" jeg selv hadde behov for, var det ting som tabletter mot halsbrann, truseinnlegg og intimservietter, og det er kanskje ikke så festlig å få?

Hva ville dere ha satt pris på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- En deilig krem for å smøre magen med, jeg elsket body butter fra body shop!

- Fotpleiesett

- Gro Nylanders bok om svangerskap, samt den om å bli mamma

Så snill du er da, skulle ønske jeg hadde fått en sånn da jeg var gravid! :)

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Sjokolade

Sjokomelkpulver

Gaviscon

Støttestrømper

Murpuss og kritt, haha=)

Fotgele' med peppermynte, selger på body shop - genialt!

Saftis, sånn du fryser selv

Canesten

=)

Skrevet

is-bit former som er litt morsomme :) de firkanta is-bitene blei så kjedelig...

Jeg hadde også en sånn kjølende gele sak som jeg brukte på leggene når jeg var på det største....

En god fuktighetskrem for å unngå strekk-merker...

Skrevet

Lypsyl

En god fuktighetskrem til kroppen og ansikt

håndkrem

Pleieprodukter til huden

En god dusj såpe,shampoo,balsam

En liten ting til babyen;0)

En gravid topp

Eller lignende er jo stas å få..

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hva med en kjølende fotkrem/gele? Fint til hovne føtter. Et kjede hun kan ha evt giftering på, vanskelig med ringer når fingrene hovner opp. Postafen-tabletter hvis hun er uggen. Ammeinnlegg. Et godt skohorn!

Skrevet

massasje-olje, slik at mannen kan massere beina

fotbad

ansiktsmaske

Skrevet

bladet "gravid" kanskje...

body og sokker til bebissen

body lotion (jeg var storforbruker,redd for strekkmerker hehe)

godis (alle gravide damer elsker snop!)

Skrevet

Kanskje litt ekstra god body lotion eller dusjkrem? Et gravidblad, gavekort på fotmasasje? Vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i den da, syns også de har kommet mange andre gode forslag her=)

Forresten så syns jeg du er kjempe snill som gjør det for søstren din, hun blir sikkert kjempe glad!

Skrevet

Håndkrem, truseinnlegg, scrub, bodybutter, lesestoff, sjokolade, the, alkoholfri vin, Novaluzid, "gavekort" fra deg på gravidfotografering av henne av deg! :)

Skrevet

Eneste jeg har bruk for nå er postafen hehe :)

Men hva med å ha i et par blader (et mammablad og et interiørblad for eks), en god bodylotion med deilig duft, ammeinnlegg, en bok med babynavn kanskje? ting hun kan kose seg litt med :) :)

Skrevet

Så søøøøøøøt du er:)

Her er mine forslag:

Bladet "GRAVID"

Navnebok (hvis de ikke har bestemt det allerede da)

En bok om graviditet

Et lite teppe til babyen

Et kosedyr

Bodylotion

Yndlingsparfymen hennes

og sist, men ikke minst flytende Gaviscon:)

Skrevet

Her var det jo masse fine tips, tusen takk :)

Søsteren min er 14 uker på vei, så det kan vel være hun får seg en støkk hvis hun åpner pakken og finner Canesten, Gaviscon og støttestrømper, men jeg får legge ved et beroligende brev om at det ikke er sikkert hun får bruk for alt sammen (men hvis man trenger det, er det uvurdelig å ha i hus! Jeg tror jeg ville ha vært i stand til å drepe for å få noe mot halsbrann da den herjet som verst!). Får legge ved noe koselig også, gode kremer og noen fine blader var ikke dumt! En liten ting til babyen blir det vel også, men denne pakken skulle liksom handle mest om henne. Synes hun fortjener å bli gjort stas på nå :)

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Haha, ja hun får vel litt skrekken da...=P

Når jeg tenker meg om tror jeg de har gavesett i den fotserien fra body shop. Fotkrem, gele' osv med peppermynte - jeg var totalt avhengig når jeg hadde svære, hovne legger og rastløse føtter. hjalp utrolig! De er uansett ikke så dyre.

Kakaostick'en til body shop skal visstnok også motvirke strekkmerker, men jeg ville isåfall bare brukt body butteren, syns sticken var litt kornete og vanskelig å smøre utover...

Bladet "Gravid" er jo også veldig kjekt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...