julibaby2 Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Jeg og min fam. skal på en planlagt syden ferie. Turen ble bestillt før jeg ble sykemeldt og jeg hadde ikke tenkt å ta ut noe av ferien min. Da jeg har timer å avspasere på jobb og turnusfri i den perioden som jeg er vekke. Hva må jeg gjøre i forhold til Nav. Melde fra at jeg skal bort? At jeg i 7 dager i sykemeldingspeioden befinner meg i utlandet. Kan Nav kreve at jeg skal ta en firie uke isteden? Kan de trekke meg for sykepenger. Jeg er sykemeldt på kvalme, deprisjon og bekkenløsning. Og fordi at jeg har arbeidsforhold som kan være farlige for meg i graviditeten. Håper noen kan svare meg på noe av dette. Takk på forhånd.
FruMamma med nr 2 Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Sånn som jeg har forstått det så har du ikke lov til å reise bort når man er sykemeldt. Men jeg skal ikke si dette for sikkert altså.
Mammamia77 Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Dersom legen kan bekrefte at utenlandsoppholdet ikke vil gjøre deg værre helsemessig sett, så skal det visst en del til for at du ikke får innvilget utenlandsoppholdet. Men du må søke på forhånd først.
togutter-08og10 Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Jeg fikk ikke lov av legen min å reise utenlands da jeg var sykmeldt i vinter. Du kan selvf reise likevel, men hender det deg noe i utlandet kan du måtte stå til ansvar selv økonomisk. Forsikringen gjelder ikke. Og et sykehusopphold i utlandet er ikke billig. Håper legen din lar deg reise da.
togutter-08og10 Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Selv om legen din gir tillatelse må du uansett søke NAV.
Trulte76 Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Du må krysse av for at du skal være i utlandet på sykmeldinga di. Trur du må søke om å få utbet sykepenger. Så kan være du blir trekt for sykepenger den tiden du er i utlandet.
julibaby2 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2008 HI her. Nå har jeg fått svar fra Nav, og fått innvilget sykepenger under oppholdet i utlandet. Så nå er det bare å glede seg til ferien. God Sommer til alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå