Gjest Mammamoms Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Hei! Jeg tenkte å prvøe å starte en tråd med muligheter for å stille alle slags "Hva er..?". Jeg er ikke den som kan svare så mye, men jeg kan nok bidra med noen spørsmål, hehe. Og dermed blir det første spørsmålet mitt: HVA ER STØTTESTRØMPER?
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 For å forklare det enkelt så er det tynne STRAMME strømper som hjelper blodomløpet og gjør at man ikke blir så hoven om man skal sitte lenge på fly for eks Min far måtte bruke det hele tiden når han hadde blodpropp i benet.
Maya:-) Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Støttestrømper skal også hjelpe mot åreknuter som ikke er helt uvanlig hos gravide.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Da kommer jeg med et annet spørsmål: HVA ER NEDPRESS?
elin og gutta;) Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 en følelse av at det presser nedover... hos meg sprenger det bak symfysen når jeg har sittet en stund og reiser meg. en litt ekkel følelse av at babyen sklir ut noen ganger.... oppleves sikkert litt forskjellig fra jente til jente, og sikkert oxo fra svangerskap til svangerskap.
Happy-Mama:) Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har det på samme måten som elin+vebjørn i magen, uten at jeg visste at det hadde et navn... Er nesten sånn at det er skummelt når jeg reiser meg av og til, fordi jeg er redd for at lillegull skal ramle ut...
elin og gutta;) Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 nedpress er sikkert ikke et riktig medisinsk begrep.... men jeg har beskrevet mitt nedpress for lege og jordmor og de gjorde da en undersøkelse av livmorhalsen fordi jeg fødte prematurt sist...så tydelig at det forstås i alle fall:))
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Takk for svar! Er kanskje noe sånt jeg kjenner også da.
Fuglehjertet Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Dytt :-) Støttestrømper får du også når du har hatt ks, da er de redde for blodpropp. De kløøøør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå