Tyra79 Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Er tatt ut i streik fra fredag av. Leter og leter på ulike sider, men finner liksom ikke helt ut av dette... Noen som vet hvor mye vi får utbetalt når vi streiker?? (Er medlem i Utdanningsforbundet) Dersom vi streiker, vil det da si at feriepengene går fløyten?? Dersom bhg også stenger, kan jeg da passe mine egne barn/ ha dem med å gå streikevakt? Eller må jeg skaffe barnevakt til dem... ? Skulle virkelig ønsket at det hadde vært mulig å oppnå krava uten å måtte ty til streik. Til syvende og sist er det barna det går utover. Utrolig kjedelig!!
Gjest irismor Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Under den tiden du streiker så får du ikke lønn. Dagene kan vel bli trekt ut av feriepengene. Hvor mye du får under streiken må du nesten sjekke med fagforeningen din da det er de du da vil få penger av.
LivetErEnLek Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 De som tas ut i streik, skal været tilnærmet økonomisk skadeløse i følge unio. Du vil få utbetalt ett streikebidrag fra unio som er tilnærmet det du taper i nettolønn, dvs etter skattktrekk da streikebidrag er skattefritt. De regner ut streikebidraget etter ditt idividuelle lønnstrinn, stillingsprosent, faste og variable tillegg, tillegg for 12% feripenger, fradrag for 30% skatt og fradrag for medlemskontigenten for fagforeningen. Det utbetales av egen fagforening og som regle en gang i mnd. Du må dokkumentere din lønn med lønnslipp (leveres til tillitsvalgte) For å få dette, forplikter du deg til å ta på deg oppgaver som utdeles av din lokale streikekomite. Om det er mulig å ta med seg barn på dette, må du nesten høre med dem og vurdere utifra de oppgavene du b lir tildelt.
Tyra79 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2008 Tusen takk for info! Får se hva det blir til da! Aller helst håper jeg alt ordner seg før fredag, det er jo det beste;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå