Gjest Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Tenkte begynne med grøt om 2 uker eller noe! Lurer på et par ting.. Gir dere grøt først og så melk? hvordan vet dere at de er mette? Og hvordan fordeler dere måltidene? Datteren min er snart 4 mnd.. Hvordan ser måltidene ut fremover fr 4-5-6-7 mnd??I forhold til hvordan dere har gjort det..
Ranveig R Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Helsesøster sa at eg burde gje melk først, men ikkje sånn at ho blei stappmett, berre slik at ho ikkje akkurat er skrubbsulten. På den måten passar du på å holde melkeproduksjonen oppe (dersom du ammar). Dessutan er det lettare å få babyen til å godta ny mat når ho er passeleg sulten, ikkje skrubb men heller ikkje mett ) Jenta vår er 6,5mnd og får graut 1 gong for dagen, etter litt pupp. Klarer å lure i ho kanskje 2ts om eg er heldig (har holdt på i 2 veker, håpar ho finn ut at ho vil ha litt meir snart), så forhåpentlegvis er det andre som kan svare bedre på resten av sprøsmåla dine )
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 ok. du skjønner at jeg har en veldig vanskelig jente.. Når først flaska går ut av munn så er hun såå sta/eller hva det er at hun ikke vil drikke mer etterpå! så jeg kan ikke rape henne under måltidet for da risikerer vi at hun ikke spiser mer... Merkelig egentlig...
Leontine Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Vi ga først grøt og så flaske til vår sønn, og det gikk bare bra. Han var veldig ivrig og likte grøt kjempegodt. Og så ga vi han melk som han fikk drikke til han ble mett. Siden jenta din er sta, ville jeg prøvd grøt først siden det er det nye hun får. Og dersom hun er sulten er det kanskje lettere å få henne til å spise. Du begynner jo med veldig tynn grøt, velling, og gir bare en til to små skjeer. Dersom hun ikke vil ha grøt, ikke press henne til å spise, men prøv igjen neste kveld. Det kan ta litt tid å venne henne til grøt, så hold ut!
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 ok.. Ja kanskje!Veldig vanskelig!Men må nesten prøve med 2 skjeer grøt først tenker jeg ja...
Linnea&Julie Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 lurer også på dette..har begynt forsiktig med velling..etter hvert nå så blir d en porsjon grøt til kvelden.. + mme? synes det er vanskelig å vite hvor mye de "skal" ha...
Leontine Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 De blir jo mer mett av grøten, men lag like mye som de fikk før dere begynte med grøt, og så se hvor mye de vil ha. De regulerer dette selv, og dere vil merke når de krever mer (sover dårligere, er mer urolig)... Står på mme-pakken hvor mye de ca. skal ha; følg dette og de hvor mye som blir igjen. Gjør dette et par dager og så justere.
Linnea&Julie Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 hvor mange grøtmåltider er det vanlig å gi? morgen og kveld? når begynne med "alle måltidene? Huff ble mange spm dette..nybegynner her ja,hehe..
Leontine Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Begynn på kvelden, og begynn forsiktig. Se det ann de neste dagene hvordan magen reagerer. Går det bare bra, er det bare å fortsette. De vil kreve mer etterhvert, og det vil du merke på om de er urolige og ikke fornøyde etter måltidet, og de sover mer urolig. Vi begynte med grøt på kveldene ved 3 1/2 mnd alder, og begynte med grøt på morgenen en drøy mnd etterpå. Middag kom ved 5-6 mnd alder. En skje eller to med potet- eller gulerotpurè. Litt fruktpurè. Prøv dere frem. Se om småttisen er fornøyd; det er det beste å måle etter =)
mammatil4gull Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 du skal IKKE BEGYNNE MED GRØT PÅ KVELDEN NEI om ho reagerer på grøten . anbefalles å begynne med smaksopsjonene på dag tid og bruk en smak en hel uke før du prøver en ny elelrs blir det vanskelig å vite hva ho reagerer på om ho reagerer på noe
kokosyklus Skrevet 26. mai 2008 #11 Skrevet 26. mai 2008 Det betyr at de reagerer forholdsvis raskt det da. Greit å vite, Starter på dagtid om en uke eller to vi. Det blir spennende!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå