Gå til innhold

Dere som har felles konto med samboern/mannen deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere avsluttet lønnskontoen deres og oppretta en felles konto på dere???

må legge til at jeg fører regnskap både for meg selv og sambo + at vi har et felles regnskap over mat/regningskontoen

tror neppe det blir noe felles konto med det første, har det så bra som vi har det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har felles lønnskonto ja.

Skrevet

han flyttet til norge litt etter meg og oppga da min konto til sin nye arbeidsgiver og vips fikk vi felles konto. SOm vi begge har bruksrett på (selvsagt).

Skrevet

Eg har konto i mitt navn og han har konto i sitt navn, begge har tilgang til begge kontoene på internett. Me har kvart vårt visakort, men me bruker den andre sitt like mykje som vårt eige.

Skrevet

Vi har felles konto på sambo sin konto, og eg har i tillegg min konto som min lønn kommer inn på (har bare en 26% jobb).

Skrevet

Vi har en konto hver i tillegg til felles kontoen. Tanken var at vi skulle sette inn alt over en bestemt sum på denne kontoen i mnd. De resterende pengene på kontoene våre skulle være våre "lommepenger" mens felleskontoen skulle brukes til regninger osv. Men så bestemte vi at jeg skulle gå hjemme med frøkna og da ble det ikke noe av det. Nå går penger fra leieboeren vår og kontantstøtta inn på den kontoen og den brukes som husholdningskonto, kjøper klær og utstyr til frøkna og hus, hage + mat fra den kontoen, mens mannen betaler regninger med sin lønn. Funker fint for oss. Blir vel anderledes når jeg begynner å jobbe en gang i fremtiden! ;)

Skrevet

Vi har hver vår lønnskonto, men en felles i tillegg som vi overfører et likt beløp til hver mnd

Skrevet

Vi har felles sparekonto, regnings/lønns-konto og matkonto. Matkontoen har vi begge kort til...

I tillegg har vi hver vår konto, men foreløpig har vi ikke økonomi til eget forbruk, så der er det svært tomt...

Skrevet

Vi har hver sin egen konto hvor lønn går inn, og en felles. Altså 3 til sammen. På den felles går det er fast beløp i mnd til å dekke husleie, strøm, lån, mat og alt til Jonas :)

Skrevet

Vi har hver vår lønnskonto men felles regnings og sparekonto :)

Når i får lønn så overfører vi alt til regningskontoen, så overfører vi begge penger til regningskontoen slik at alle pengene vi trenger for å betale regninger den mnd står på den kontoen.

Vi handler mat hver mandag så da overfører vi penger til det før vi drar i butikken, og begge to har et likt beløp som vi kan bruke på oss selv i mnd :) synes opplegget er veldig greit og vi liker godt å ha hver vår konto.. Særlig når det kommer til kjøp av gaver osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...