Gå til innhold

Hvordan sperrer jeg telefonen min for tiggertelefoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde dette på fasttelefonen for noen år siden. Nå har jeg ikke fasttelefon lenger, så nå har de begynt å ringe på mobilen. Det er snakk om flere telefoner i uka, og jeg er fryktelig lei. For all del, jeg gir gjerne pengestøtte til organisasjoner som gjør noe bra, jeg har tre automattrekk hver måned, men jeg har ikke anledning til å støtte alt og alle!

Sist jeg gjorde dette var det et telefonnummer jeg kunne ringe og registrere telefonnummeret på. Eksisterer det enda?

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Mener å huske at det var i brønnøysundregisteret. Kan gjøres enkelt på nett, men husker ikke nettadr :-(

Skrevet

Går ikke. Du kan reservere deg mot selgere, men ikke mot organisasjoner. Jeg har reservert meg i Brønnøysund, men de jævla telefonselgerne ringer samme f.....!

Skrevet

Er du sikker? Sist kunne jeg velge om jeg ville reservere meg mot bare selgere, eller organisasjoner i tillegg. Gallupundersøkelser kunne jeg derimot ikke velge bort.

Skrevet

Det går ikke an å SPERRE telefonen din for sånne telefoner. Men det går an å ringe Brønnøysund (registerene) og reservere seg. Alle slike firmaer plikter å "vaske" listene sine der. Og da unngår du mesteparten av telefonene:)

Skrevet

Sperre og reservere var i denne sammenhengen ment som samme sak. Det var akkurat slik du beskriver det at det fungerte sist, selv om slett ikke alle sjekket listene sine opp mot reservasjonene. Men nummeret man kan ringe, har noen det?

Skrevet

Det står sikkert på nettsidene dems?!?

Skrevet

Det skal funke i teorien. Når jeg reserverte meg, fikk jeg beskjed om at det ikke går an å reservere seg for frivillige organisasjoner, bare selgere. Mulig det er forandret siden den gang? Problemet er at firmaene plikter å oppdatere listene sine minst hver 6. mnd, men det gjør de ikke... Jeg er overbevist om at de "glemmer" det med vilje!!

Skrevet

De skal sjekke minst hver tredje måned, men jeg skal love deg at det slurves mye med vilje der! Noen organisasjoner sluttet ikke å ringe før jeg truet med Datatilsynet.

Jeg sjekket brønnøysundregisterets hjemmesider, men fant det ikke der. Av reservasjoner fant jeg bare mot adressert reklame.

Skrevet

Jeg søkte akkurat nå, på "brønnøysundregisteret" på kvasir, da kom det opp direktelink til reservasjonsregisteret. Man kan velge å reservere seg mot både tlf, post og veldedige organisasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...