Blue Lady Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 mot matvarer. Kom reaksjonen føste gang babyen fikk smake det, eller kom det gradvis?
askepotte Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Dattera mi reagerte på grøt laget av morsmelkerstatning da hun var ca 6 mnd. Hun reagerte ikke da jeg laget grøt m morsmelk. Reaksjonen kom to- tre timer etter at hun hadde spist-da kastet hun opp m sprutbrekninger.Da dette gjentok seg kveld etter kveld fikk vi henvisning av legen til spesialist, og hun fikk konstatert egg- og melkeallergi v prikktesting. Bare spør, hvis du lurer på mer....
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Eivind hadde omgangssyken, så etter han ble frisk igjen fortsatte han med 1 mnd med diarè. Han vokste 7 cm, og gikk ned 3 kg i vekt... Vi kutta ut melk noen uker (etter samtale med lege), og da ble han "frisk" igjen. Så prøvde vi melk igjen, men da kom diarè tilbake... Etter litt prøving og feiling kom vi frem til at han hadde laktose-intolleranse... I sammarbeid med en ernærings fysiolog satt vi opp et kosthold til hele familien som var laktose-redusert. Tilfelle det ikke var nok har vi et laktose-fritt kosthold som "back-up" om han får tilbakefall...
OsloMor Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Mine reagerte fra de var nyfødte (ca 2 uker)Min eldste hadde grønn diare hver time av døgnet med mye blod i og sterke smerter, reagerte på kumelken jeg spiste.Ble sendt rett på Ullevål da hun var 6 uker og fikk beskjed om å kutte melk, ble et nytt barn etter en uke. Gikk på melkefri diett, og merket da at hun reagerte på soya. Etterhvert når hun begynte med fast føde, så ga jeg henne leverposteien på den gule boksen og der var det ansjos, konstanterte da fiskeallerig i tillegg (prøvde med ren fiskemiddag en gang også). Da hun var over året, prøvde vi egg og det gikk ikke bra, eggallergi også. Hun er 3 år nå og helt kurert, yngste har egg, melk og soya, men er ikke like hyperallergisk som storesøster var.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 da nr 3 var baby (ca 2 mnd) fikk han prikker på kinnet sitt som aldri ville forsvinne.. det utviklet seg til et kjøttsår det satte seg streptokokker i. fikk behandling, men såre var der fortsatt!! da han var 9 mnd fikk han pannekarer av farmora si, en time etter hovna hele gutten opp!! dro til sykeh, å fant til slutt ut at han ikke tålte egg!! (å nøtter) da jeg slutta å spise egg,jeg ammet enda (alle produkter med egg og nøtter da) så kom såret hans bort over natta!!
Trønderbærta Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Gutten min reagerte med masse magesmerter og diare når jeg ammet, pga at jeg spiste mat han ikke tålte (egg, melk, fisk, soya), ble ikke hørt på før han var 6 mnd, og når jeg sluttet å amme ble alt greit. Når han smakte grøt (som blandes m/vann), spydde han og brekte seg rett etter han hadde fått i seg et par skjeer¨. Når vi begynte med mme så prøvde vi "alle", men kun nutramigen som funket, og holdt seg i magen.
Blue Lady Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2008 Takk for svar. Mina er 9 mnd, hun hadde diare i 6 uker da hun var rundt 6-7 mnd, prikktestet og blodprøvetestet henne mot melk og mel så det var det ikke, fant aldri ut av hva det kom av og det forsvant etterhvert. Hun har fått fisk 3 ganger, de to første gangene merket vi ikke noe, men så fikk hun på torsdag og etter det har hun hatt diare, sutret om natten og generelt sett vært i dårlig form. Lurer på om det kan være fiskeallergi? at det ga utslag 3. gangen hun fikk det.. og om reaksjonen er for mild til at det kan være det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå