Silja FullFres McQueen Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Hva tror dere om det? Kan det gå bra, hvis hun er hjemme, eller burde hun vært innlagt på sykehus? Har hatt noen sterke kynnere/rier i natt, men det dabba av. Har ikke kjent noe etter..
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 En tlf. til føden hadde kanskje ikke vært så dumt??
hit og dit Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Eg hadde det slik, nesten eg modna, men fekk aldri konstantert direkte åpning. Eg vart lagt inn på sjukehus i eit døgn, med riehemmande, som eg hadde god effekt av. Så fekk eg komme heim med streng beskjed om å holde meg liggende. Eg gjekk på riehemmande og låg på sofaen i ein mnd, samme dag som eg slutta på tbl og reiste meg fra sofaen så starte fødselen. Er nok ikkje så dumt å ta kontakt med lege. Ønsker ho alt det beste.
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2008 Ja, hun har vært på sykehuset... Hun er jo ikke heeelt tett heller.. =P De sa de helst ville ha henne der, men at hun kunne dra hjem hvis hun ville. Så det jeg mener da, er at hvis det VIRKELIG hadde vært fare på ferde, så hadde de ikke latt henne dra hjem, men lagt henne igjen og gitt henne behandling, slik som du over fikk...
Tyra79 Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Hadde 1-2cm åpning på samme tid med mellomste. Hadde MYE kynnere det svangerskapet. Legen jeg gikk til sa at det var helt normalt å ha litt åpning på dette tidspunktet ( legene jeg gikk til i 1. og 3. svngerskap sjekket ikke dette på kontroll). Fikk beskjed om å ta det med ro. Tok det med ro, og fire uker før termin hadde åpningen økt til 3cm. Fikk beskjed om å forberede oss på at tøtta kunne komme før termin. Slik gikk det ikke. Jeg gikk EN UKE OVER TERMIN!!! Når det er sagt, var det en superrask styrtfødsel. Først gikk vannet, helt uten rier. Fra jeg kom inn på fødestuen, til hun var ute gikk det omtrent 12min...
hit og dit Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Ja dei hadde nok holdt hardare på ho då. Det gjorde dei med meg, eg ville desperat heim. Ho kan jo kjenne etter om ting forandrer seg, sterkare, ansleis og/eller hyppigare rier. Ho får legge seg på sofaen og bli varta opp som ei grevinne. Det er morro ei helg, men gud så sur ein blir etter ein mnd. (minnes sterkt ifjor på denne tida, gud så sur eg var på slutten)
mamma-til-4 Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Jeg gikk med 4 cm åpning fra uke 27-28 og hadde rier med jevne mellomrom frem til uke 39. Så det går fint ann å ha det slik.Man må bare ta hensyn til seg selv.Viktig med hjelp til event søsken som er små. Slappe av myyyyyyye mer enn det man noen gang har gjort er viktig.Hjelp til husvasking og gå minst mulig når babyen er som mest urolig.Ivertfall når det er så tidlig i svangerskapet. Jeg og ville hjem når jeg var på sykehuset,men tenkte som så at må man så må man:) Lykke til:)
Zits Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 Jeg hadde 2 cm i uke 29, fikk være hjemme men måtte ligge på sofaen, fødte 3 dager før termin.Fikk ikke løfte tungt.
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. mai 2008 Såpass du ja... =/ Jaja, men da går det jo an å gå hjemme med 1 cm åpning da.. Men altså, nå har hun to ganske aktive unger fra før, hun bør vel helst ikke være alene med de da?
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #12 Skrevet 25. mai 2008 Jammen da er det vel greit. (Jeg kunne ikke se av hovedinnlegget ditt at hun hadde vært på sykehuset..., så du får ha meg unnskyldt)
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. mai 2008 Hehe, tror du hun kjente etter selv da eller?
Tyra79 Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 Tipper det er beg riene sykehuset er bekymret for og ikke 1cm åpning! I og med at hun må slappe av, er det jo ikke akkurat ideelt å ha to barn alene! Hun skal jo gjøre minst mulig, helst ligge ned og slappe av! Gjerne lese LAAAANGE bøker!! Er hun mye alene med barna?
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 25. mai 2008 Ja, hun er det sjø.. Han hun er sammen med står opp klokka tre på natta for å dra på jobb, og kommer hjem i fire, fem, seks tida på ettermiddagen.. Og så har han akkurat begynt i ny jobb, så det er ikke ideèlt å ta seg fri nu lixom.. Men må han så må han. Selvfølgelig.
Tyra79 Skrevet 25. mai 2008 #16 Skrevet 25. mai 2008 Huffda! Snakke meg om lang arbeidsdag!! Hun burde nok ha fått noen til å bo hos seg ei stund! Det der er en lei situasjon altså!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå