☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Hva er fordeler/ulemper ved felles økonomi i forhold til å ha pengene hver for seg?! =) Bare lurer
Mille** Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Jepp! Fordelen for meg er jo at han tjener dobbelt så mye som meg og dermed kommer jeg veldig godt ut av å ha felles konto. Værre med han stakkars, heheh... ;o) Syns det er veldig oversiktlig også da.
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Ja det har vi vi har jo felles utgifter så da synes vi det er greit å ha felles inntekter også.. Veldig greit å ha en sånn oversikt over alt som kommer inn og går ut
Pocoyoツ Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Vi har en felles konto og hver vår lønnskonto. Men begge har tilgang til hverandres lønnskonto i nettbanken.
Ranveig R Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Ja det har vi. I og med at eg er heime med storebror på 2år og 8mnd og lillesøster på 6,5 mnd og ikkje har rett på foreldrepengar, er det han som har størst inntekt. Eg har berre kontantstøtte og 2xbarnetrygd. Han tar seg av rekningar, eg kjøper mat og så bytter vi kort dersom den eine manglar noko og den andre har pengar på kortet... Synest det hadde vore veldig rart å ha heilt separat økonomi, korleis bestemmer ein kven som skal betale kva? Og kva gjer ein med sparing? Sparar ein kvar til sitt bruk? Hmm...
hit og dit Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Ja det har me alltid hatt, sidan me flytta saman altså. Det har aldri vert eit tema, for oss, å ha det ansleis. Me anser oss som ein familie på alle plan, inkludert økonomisk.
Alba44 Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Ja, vi har. Syns det er veldig praktisk og oversiktelig.
Sånn kan det gå Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Alt fullstendig felles og ser ikke annet enn fordeler.
pandabjørn Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 vi har felles matkonto/regningskonto og hver vår lønnskonto og sparekonto.....tror ikke jeg ville hatt felles konto med sambo akkurat, siden jeg som regel har en del tusenlapper mere enn sambo har....sambo har 80 kr mere i timen enn jeg har også og det blir jo litt ekstra mere pr mnd synes det er greit med hver vår konto jeg da kan jeg kjøpe akkurat det jeg vil uten å spørre sambo om lov hehe skulle jeg kanskje kjøpt klær for 4000,- en mnd, og sambo ikke kjøper klær da blir det veldig urettferdig fordeling synes jeg....
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 alt felles... Ser ingen ulemper, og vi har heller aldri sett på det som et alternativ å gjøre noe annet enn å ha alt felles...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå