Januarbaby2014 Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Hei. Så at du hadde skrevet i ett innlegg at ferritinen var på 6, hva slags "superjernkur" er det du tar? Har legen sagt noe til deg om det er noen fare å ha lite jern når man føder? Ferritinen min er/var på 5, har begynt å ta hemofer. Dette er jo ikke så veldig sterke jerntabletter, muligens det ikke holder å bare ta disse!?
Joikaboll@ Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Svarer selv om det ikke var til meg, jeg hadde ferritin på 2. Bruker også hemofer, tar 3 tabletter for dagen. Det hjelper sakte, men sikkert.
Januarbaby2014 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2008 Okay, takk for svar! =) Satser på at jernnivået mitt også er på vei opp da! =)
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Må bare kommentere jeg også Har bestandig hatt lav ferritin, og jeg har fått beskjed om at det beste er Floradix (flytende) eller rødbetsaft, det er effektivt uten å gå for mye utover magen:) Lykke til!
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Hei. Så ikke innlegget før nå Jeg fikk beskjed om enten å ta to sterke som fero retard eller hva de heter eller fire svakere. Jeg tar noe som heter Hemjern, det er akkurat det samme som Hemofer, bare litt billigere. Skal ta 4 om dagen i en måned, så gå ned til 2 om dagen frem til fødselen. Jeg har lest at kaffe, te og kalsium hemmer opptaket av jern, så har kuttet ut kalsiumtablettene mine. (drikker ikke melk så har tatt kalsium frem til nå) C-vitamin fremmer opptaket av jern, så jeg har fått anbefalt å alltid ta jerntablettene sammen med f.eks appelsinjuice. Det er ikke farlig å ha litt lite jern, men man føler seg jo ofte litt slapp når en har jernmangel. Under fødselen så er det vanlig å miste litt blod, så da er det greit å ha litt å gå på i forhold til jern. Etter sist fødsel hadde jeg veldig lavt jernnivå og prøvde å ta jerntilskudd, men måtte slutte pga babyen ble dårlig av det. Så bedre å få det opp før fødselen.
Januarbaby2014 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2008 Heisann! Takk for svar, var bare litt nysgjerrig på hva legen hadde sagt til deg! =) Jo, er nok bedre å få opp jernnivået nå enn etter fødselen. Etter sist fødsel så hadde jeg veldig lite jern, det resulterte i att jeg sovnet mens jeg gikk og bar på en sutrete unge! :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå