Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Embla?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om et barn som heter det. .

Tenker på lottotrekningen hver gang jeg hører det.. :)

Skrevet

Jeg synes det er et meget fint navn. Til å begynne med syntes jeg det var litt snålt, men det er en av de navnene som "vokser" på meg.

Skrevet

nja.,sto en hest i stallen jeg gikk i som het det så jeg kan kansje ikke uttale meg siden det minner om den

Skrevet

Syns det er et veldig fint navn jeg=)

Skrevet

Jeg tenker på bedøvelsesplaster jeg da ;-)

Er ei jente i barnehagen til guttungen som heter det, og mannen min er helt oppgitt over at noen kan kalle opp ungen sin etter lottomaskinen..

Synes navnet er helt greit jeg da, ser sjelden på lottotrenkningen, men igjen, bedøvelsesplaster ;-)

Skrevet

Det kommer litt an på etternavnet også. Embla Olsen er ikke så fint, liksom. Navnet i seg selv er litt for påtatt kunstnerisk for meg, og virker kanskje litt pretensiøst.

Skrevet

Ask og Embla, alternative navn til Adam og Eva, er det ikke??

Jeg beklager, men Embla er et forferdelig navn. Et hestenavn i mine øyne også.. Sorry..

Skrevet

Hehe ja hvorfor ikke Embla når Ask?

Merkelig at alle disse navnene plutselig er så i vinden. No hard feelings, syns bare liksom at de ikke er "navn" på en måte...

Skrevet

tror det er et tidskrift i FO hvis jeg husker riktig. er i allefall det jeg forbinder det med..

Skrevet

Jeg synes det er grusomt jeg.

La Embla drysse tallene ut liksom :P

Skrevet

Enig med du!

Embla= En bedøvelsekrem som barn (og ehhh.. noen voksne..) får når de f.eks skal inn til operasjon og skal få kanyl i hånden/arm.

Så nei, jeg synes ikke det er et fint navn. =(

Skrevet

Huff...tenker på plaster med en gang.....

Skrevet

den lotto maskinen heter jo det.. og rotta til typen.. så ville aldri i verden kalt barnet mitt det..

Skrevet

Ask og Embla...de første menneskene ifølge norrøn mytologi....jeg liker det, bare synd de jævla lottomaskinene heter det samme

Skrevet

Høres ut som en oljeplatform

Skrevet

Embla Best er en travhest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...