Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hyggelig familiebåt, og gleder oss til å bruke den mye i sommer.

Men det går ikke å ha 1.åringen på fanget hele tiden. Iallefall ikke hvis vi skal være borte noen dager av gangen... Vil gjerne at hun skal kunne sitte for seg selv og kose deg.

Har lurt på å kjøpe et gammelt bilsete og feste det i en av stolene i båten, men det kommer til å bli mye greier å få festa det... Er jo ikke sikkerhetsbelter der liksom... Kan jo ha med trilla oppi båten også, men da blir det fryktelig trangt... Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en sånn høystol fra ikea med avtagbare bein, kanskje det går an å feste selve sittedelen til noe?

Skrevet

hva med sånn stol som man henger på bordet, om det går an? eller stol på stol, eller sack and seat eller hva det heter.. sånn stol man kan ha oppå vanlig stol liksom.

Skrevet

noen jeg vet om har brukt sykkelsete til ungene når de har vært på den alderen. ble forøvrig kalt for kongesetet

Skrevet

Hadde ikke tatt sjansen på å "binde" ungen fast hvertfall da det kan være vanskelig å få an ut om det skulle skje noe.

Skrevet

Ja, sånn høystol fra Ikea var igrunnen lurt! Kanskje vi bare kan ta bort puta på sittebenken og rett og slett skru den fast i plata? Hmmm.... Må sjekkes ut!

Har tenkt på stol til å henge på bordet, men tror ikke jeg tørr det, for bordet vi har i båten er sånn til å slå ut og er bare festet i den ene kort siden. I tilegge er det kjempe tynt (en sponplate el. lignenede) så tørr ikke stole på at det tåler vekten av barnet....

Skjønner hva du mener med stol på stol, ja! Det kan kanskje også funke! Skal sjekke ut!

Det eneste dumme med alle disse løsningene er jo at det er sånne "sitte rett-opp-og ned-seter, da... Skulle helst hatt en litt mer behagelig løsning der hun både kunne sitte og se og tatt seg en blund.... men da er vel bilsete eneste løsningen....

Takk for tips! :)

Skrevet

Ja for guds skyld, dere må ikke finne på å sette ungen fast på noen måte!!

Skrevet

Sykkelsete?? Hvordan festa de det da? Må være vanskelig med de to greiene de har beina i???

Mener du det er farlig å bruke vanlig 5punkts sele? Tenker at den er så kjap å få opp at det går greit, jeg...???

Skrevet

Også hvis du får panikk...??? Hva hvis båten plutselig velter av en eller annen grunn, og blir liggende med kjølen i været, babyen sitter fastspent under vann og du flyter opp pga redningsvesten?? Tar du da av deg din vest for å svømme ned til barnet, for så å tro du skal klare og komme deg opp igjen, få på deg redningsvesten din og vente på hjelp?? Da er du et supermenneske!!

Skrevet

Åkei, åkei! Slapp av! Jeg spør for å få andres meninger her, har faktisk ikke tenkt på at det kan være farlig... Du har sikkert rett, men ingen grunn til å svare som om jeg var gal!

Da får vi heller droppe båtturene i sommer. Hun finner seg ikke i å sitte på fanget, og hun kan jo ikke krabbe rundt i båten heller. Og andre typer stoler, som høystoler og bordstoler, kommer hun seg lett ut av hvis hun ikke har sele i tillegg....

Skrevet

trenger vel ikke være så hysterisk..å skal dere sove å være borte et par dager regner jeg med dere har en litt større båt en bare 18 fot liksom...så om du kjøper et gammelt bilsete å setter henne i så går nok det helt fint..men kjøp et som kanskje er litt stort så hun værtfall får plass til redningsvesten i den?

de gamle er jo egentlig bare noen baljer med isopor inni så de synker nok ikke så fort ;)

å sjansen for at båten velter den er vel i grunn ikke sååå stor...nå vet jo ikke jeg hvordan dere er til å kjøre båt og om det er på "havet" med mye skjær og holmer men vær kanskje litt mer nøye med kartlesingen ;)

god sommer i båten ;)

Skrevet

Takk for det Thea! :)

Vi har en 23-fots plast-kogg (Fevik) som går seint. Skikkelig "mann med hatt"-båt som tøffer avgårde og er perfekt til familieferie.

Holder oss innasjkærs. Tøffer bare rundt inni fjorden her, som vi kjenner godt. Har ærlig talt ikke tenkt på at det kan være farlig å spenne henne fast... Ser også på sjangsene for at båten skal gå rundt som forsvinnende liten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...