Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Men hvordan vet man om det er slimproppen som har gått eller om det bare er utflod? Jeg er plaget med ENORME mengder slim og det er ordentlig ubehagelig.(Litt ekkelt og direkte det her, beklager det...). Noen andre her som har det sånn?? Et sp.mål til. Babis ligger så langt nede i magen. Har gjort det hele tiden. Føles som jeg sitter med benet på babyen når jeg har bena i kors. Guffent. Noen som har det sånn også? Kan det være sånn andre gang? For jeg opplevde det ikke sånn sist, før etter hodet hadde festet seg.
vesle linselus Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 jeg lurer også ang slimproppen. Sist gikk den i et svup, men nå har jeg vært plaget med ekstra mye slim de siste dagene. Kan den gå over dager på denne måten tro? Er i 37+4 . men jeg ser at du skal ha i August, og da er det vel kanskje ikke slimproppen, men rett og slett økt utfllod? eventuelt sopp infeksjon?? babyen min ligger også langt nede, tror det rett og slett er forskjell fra svangerskap til svangerskap, men det du beskriver hørtes ubehagelig ut. Det ville jeg tatt opp med jordmor neste gang. Helt sikkert ikke noe problem bortsett fra ubehag..
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2008 JA hadde jo vært rart om det var slimpropp nå, men når man hører så mye rart, så vet man jo aldri, hehe.. Soppinfeksjon? Kan man få det uten å ha "plager"? Åssen sjekker jeg ut det da? Urinprøve? Jeg har bare vært hos legen 2 gngr og jordmor 1 gang jeg. Er i ny jobb (vikar) og det har ikke vært så lett å kommet fra. Blir i tillegg trukket i lønn de timene jeg er borte :-( Skal på UL 6 juni (3D), så det blir så mye fravær...har vært en del annet også som f.eks tannlege og sønn som har vært syk. Uff..ikke lett. Burde jeg prioritere jordmor mere?
vesle linselus Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 trodde man hadde krav på jordmor timer, og at dette ikke skal belastes deg lønnsmessig. jeg syns det høres utrolig firkantet ut å gå i tap, når man må undersøkes og følges opp. høres rart ut spør du meg. men jeg vet ikke noe om dette. .. men jeg har iallfall hatt sopp infeksjon, men da klødde det en del. så det skal du egentlig merke. da bare kjøpte jeg canesten på apoteket, og det gikk over. ellers kan det tyde på økt utflod, noe som ofte hender har jeg hørt. Jeg ville ikke gått og bekymret meg for slimproppen nå på dette stadiet og heller antatt at det var noe annet, men en tur til jordmor så finner hun ut av det ( ser om det er infeksjon) og helt klart, er du bekymret så reiser du til jordmor... men jeg skjønner at det ikke blir noe enklere å prioritere dette når du vet du mister penger. dårlig deal det der.... :-(
Heidi_Therese Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Jeg er nesten like langt på vei...litt lengre...jeg har hatt tidvis mye utflod jeg også og dette med en gul brun farge, jeg har sjekket dette på sykehuset også da det tidvis har vært blod...men ikke noe er galt og babyen er en aktiv baby og alt ser bra ut...bare sånn som kan skje har jeg fått beskjed om...veit ikke om det akkuratt er slim men er litt sånn jeg har hatt før og etter mensen før faktisk...men nå har jeg det mye oftere....kjenner ikke til det andre problemet ditt med lavtliggende barn men.....Jeg er også vikar og i det byrået jeg jobber får jeg betalt for kontroll....
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2008 Hmm..ja da skal jeg undersøke det. Gidder ikke å miste penger for noe sånt. Men takk for svar dere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå