Gå til innhold

snufs :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir så frustrert. jeg skal nå prøve å bli gravid...

men jeg blir så frustrert for det er så mange her inne på barnimagen som er skikkelig negativ til at jeg velger å bli alenemor i sånn ung alder.

Selv om jeg er 24 år,så har jeg tenkt nøye gjennom dette, og har faktisk min families støtte i dette valget!

Jeg har tenkte på dette i mange år, og som sagt: selv om jeg er ung (ser ikke på meg selv som skikkelig ung) så kan jeg jo være moden for alderen.

og det er jo nå helt annet å gå inn for å bli gravid frivillig,enn å plutselig bli gravid med et uhell og tenke: Hva gjør jeg nå? og at mannen forsvinner når han får vite at jeg er gravid osv...

Håper på råd og tilbakemeldinger fra dere alle:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Skjønner ikke helt...skal du bli gravid med kunstig befruktning? Det er vel ikke noe problem. Det er mange som klarer å være aleneforeldre. Men du bør tenke over om du gjør det av riktig grunn. Er det fordi du føler deg alene, vil bli elsket men ikke finner en kjæreste, ha en som er avhengig av deg el lignende, så er det ikke riktige grunner synes jeg.

Om du derimot har tenkt grundig igjennom at du virkelig ønsker dette, hvordan du kanskje kommer til å takle situasjonen, så ser jeg vel ingen grunn til å ikke gjøre det. Men jeg må si at det nok ikke hadde vært ett valg for meg, men alle er forskjellige.

Men om du har tenkt til å lure en stakkars uskyldig gutt så blir jeg forbanna...men det har du vel ikke!

Fotrell mer om situasjonen du er i så forstår vi kanskje mer og kan gi råd!

Skrevet

hei hei du....

Drit i hva folka her inne sier... Jeg vet at man kan være ansvarlig og ikke minst klar for barn i alder av 24!!! Du er jo ikke FOR ung du? Bedre og være ung og få barn en 35+(no affence people)... Go for it om du syntes det er riktig!! Jeg heier på deg!

lykke til=)

Skrevet

Takk for svar:)

Skal ikke lure en stakkar for å bli alene!

skal bruke anonym donor...

tenkte først å spørre en som jeg har vært sammen med om han ville hjelpe meg,men tror bare det hadde ødelagt mye,ikke bare for barnet,men for meg og han også...

så for min del blir det donor.

Jeg vil ikke ha barn for å bli elsket...jeg har følt i mange år at jeg er klar for å oppdra et barn,har arbeidet med barn i mange år nå,og føler at jeg er klar for et eget nå...har ikke lyst på noen mann i mitt liv nå....

og da synes jeg det er greit å ha en anonym donor,for da har jo ikke barnet noen far...slik at det blir lettere for alle den dagen jeg møter den rette... at jeg og barnet ikke trenger å ha noen kontakt med BF...

tror også det kan bli lettere for "den rette" å bli glad i barnet...

Vet ikke om dere synes det høres teit ut...kanskje litt rart formulert..

til slutt vil jeg bare takke deg monca*84*ønsker-4pp :)

hvordan er ståa for deg?

klem

Skrevet

Skjønner!

Da synes jeg bare du skal hoppe i det. Høres ut som du har tenkt deg godt om og om det er dette du virkelig vil så hvorfor ikke!!! Ett barn har det bra så lenge det vlir elsket! Og du forteller jo at det er mange som støtter deg så da vil barnet bli elsket av mange.

Lykke til!!!

Skrevet

jo da... ståa er for tiden litt nærvepirrende... har ikm inn mot helgen.. og håper (begynner kanskje og tro) at den er IKKE kommende=)

Det vil tiden vise...

Ellers skjønner jeg deg veldig godt, jeg var bare heldig og fant den rette "tidlig"... Har alltid sagt at jeg vil ha barn før jeg var 25, og håper dette blir et faktum... Har vokst om med ung mor og far og ønsker absolutt og gi barna mine det samme!!

Spm til deg, er ikke donor og den prosessen dyr? Bare lurer altså=)

Skrevet

Tusen takk for svar folkens :)

setter veldig pris på støtte fra dere:)

og ja,jeg har en veldig støttende familie. har fortalt besteforeldre og foreldre om valget mitt,og de har vært helt utrolige alle sammen:)

hadde aldri trodd det...men de skal hjelpe meg og støtter meg fullt opp:)

Skrevet

Å bli gravid på denne måten blir bare mer og mer vanlig, og det virker grundig gjennomtenkt. Tror helt sikkert mange 24 åringer kan være modne nok for dette selvom jeg selv aldri var det når jeg var like gammel. Det viktigste er nok at du vet hva det koster å ha et barn, både økonomisk og hvordan hele livssituasjonen forandrer seg.

Ønsker deg lykke til, jeg!!!!!

Skrevet

Sniker fra 3-tri.

Ønsker deg lykke til :0) Du får prøve å overse de dumme kommentarene fra folk. Det er ditt valg, ditt liv og jeg tror du vil klare det fint...

Skrevet

Har satt meg skikkelig inn i alt dette...alt fra økonomi ,til livssituasjon:)

Jeg kjenner bare at dette er det rette for meg,det er det jeg vil mest i hele verden:)

har som sagt tenkt over dette i 6 år...

var sammen med en fyr i tre av disse årene,der jeg spurte han flere ganger om ikke vi kunne få barn sammen (etter tilbrakte to år) men det ville han ikke. så etter at det ble slutt mellom oss, har æ fortsatt et stort ønske om barn, og jeg føler at jeg ikke trenger en mann for å få barn...når det finnes andre metoder...:)

Nå tildags er det ingen problemer å møte mannen i sitt liv, selv om man har et barn...kan jo hende "den rette" også har barn for alt man vet:)

det var enda et lite sammmendrag av mine tanker:)

litt dårlig formulert igjen,men men:)

Monca*84* : har sendt deg brev:)

Skrevet

Tusen takk for alle svar:)

skal holde dere oppdatert om hvordan det går fremover:)

og lykke til til alle dere andre som også prøver eller har fått:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...