Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Nå får jeg kanskje ikke ta eksamen. Håper i alle fall at det resulterer i en kraftig lønnsøkning for allmennlærere sånn at det i det minste kommer noe godt ut av faenskapet.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 *kjenner et stikk av misunnelse* (egentlig er det kjipt at du ikke får tatt eksamen, men ettersom det bare er 12 timer til jeg skal til pers klarer jeg ikke se det negative i å slippe...)
KaMa Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Jeg skriver under på faens streik, selv om sympatien overfor de streikende er stor, ja så stor at jeg ikke sier faens streik noen andre steder enn her inne.
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Forstår deg kjempegodt. Jeg hadde blitt mega potte sur om det var meg deg gjaldt.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2008 Jeg vet jo ikke om jeg skal eller ikke skal ta eksamen. Jeg har fått beskjed om å møte opp som vanlig til eksamen, så vil jeg bli underettet om hva som skjer først da. Dvs at jobben er den samme, men jeg er ganske ambivalent i forhold til hele greiene når jeg ikke vet om det er noe poeng å pugge i sola.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2008 Jeg skjønner jo også godt hvorfor det streikes, men jeg har liten forståelse at det skal gå ut over studenter og elever. Hvilket løkhode var et som fattet beslutningen om å la streiken sammenfalle med eksamensperioden? Jeg skulle ikke sutret om jeg gikk "glipp" av et par obligatoriske pedforelesninger.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Samme løkhode som kom på at lærere må forhandle om lønn like før sommerferien. Du er klar over at etter dette latterlige oppgjøret vi ble tilbudt så tjener de ufaglærte i barnehager i noen tilfeller mer enn de med utdannelse? Det er ikke mulig. Hvorfor skal man ta mange år høyere utdanning da?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. mai 2008 Hva var tilbudet som ble lagt fram, da? Og hvilke kriterier er det som er satt av de streikende for at streiken skal opphøre?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Profilen i oppgjøret er feil. Vi ble lovt bla i statsministerens nyttårstale at vi som lærere skulle verdsettes, både fordi vi gjør en god jobb og fordi vi i mange år har fått dårlig betalt i forhold til utdanningsnivå. Og så kommer det da et oppgjør hvor de som har minst utdanning er vinnerne. Altså ikke noe igjen for å ta utdanning. For meg som lektor var forslaget ganske bra, men for adjunkter var det ikke all verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå