Gå til innhold

Når begynte dere på babysvømming??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i trondheim og finner bare at det er Pirbadet som har babysvømming og der er det oppstart 26 August, altså min gutt er 6 mnd da. Synes det er litt seint, men er vell kanskje ikke noe på sommeren.. Når begynte dere og hva synes dere var passende alder å begynne? Jeg klarer nesten ikke vente nå, så må jeg altså vente helt til slutten av August :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

Jeg bor også i trondhiem. Har meldt oss på det kurset den 26august. Nybegynner 4-6mnd. Min er da 5 mnd. Aner ikke når det er vanlig å starte men når de har nybegynnerkurs 4-6mnd så regner jeg med at det er en fin tid å starte på. Ellers må det jo være andre alternativer her i byen:)

Skrevet

vi startet når hun var 3mnd, men går helt fint å starte når de er 6mnd, så lenge den lukkemekanismen er inntakt

Skrevet

Sønnen vår var 7 uker da vi startet,men det var noen øvelser vi ikke gjorde helt ut som de andre babyene på 4-6 mnd gjorde.

Gikk helt fint og dem sier at det går kjempe fint å starte så tidlig..

Min datter på 2 har også gått på babysvømming og hun svømmer med armringer på:)

Skrevet

Vi begynte allerede etter 6uker, men synes nok dette var veldig tidlig. Tror du får mer ut av det hvis man starter ved 4-5mnds alder, men 6 mnd er nok også passelig. Er jo mye er aktive, mer interessert i leker og gir mer respons da!!!

Skrevet

Vi startet også ved 3 mnd alder. Mange som startet senere uten problem!

Kjempe kos for både foreldre og barn :)

Skrevet

Vi begynte på svømming med guten vår då han var nesten 6 mnd, og det gjekk veldig fint. Han har kost seg i vatnet frå første stund. No er han 2år og 8 mnd og blir heilt vill når vi skal i bassenget. Hadde eit litt for langt opphold med svømming då han var ca 1 1/2, og etter det har han ikkje villet dykke, men kosar seg veldig likevel.

Lillejenta vår var i basseng første gong då ho var 2 mnd, men hadde ikkje større glede av det før ca 5 mnd. Eg trur grunnen er at ho er veldig var for lydar, og bassenget er ein ganske støyande plass.

Viss det er eit terapibasseng ein eller annan plass i nærleiken, kan du fint ta guten din med og bade der før kurset begynner, berre ikkje prøv å dukke han og sånn utan at ein instruktør har vist deg korleis det skal gjerast :o)

Skrevet

Jeg tenkte at 4-5 mnds alderen var en fin tid, ikke for tidlig og i starten på utforskelsesverdenen ;) Han er 3,5 nå og har akkurat funnet ut at det går an å sparke i vannet så det spruter mye vann, derfor hadde jeg tenkt å begynne ganske snart så han får noe ut av det..

Jaja, hvis jeg ikke har noe valg så må jeg vell vente så lenge. Si gjerne fra om dere vet om noen som har babysvømming i sommer(i Trondheim) :)

Drar dere forresten alene på svømminga eller er pappan eller ei venninne med?

Skrevet

vi begynte da hun var 4 mnd... det gikk helt fint..;)

Skrevet

husebybadet har babysvømming mandag, onsdag og fredag kl 14-15... sikkert færre ganger nå i sommer da.. tlf 72 54 80 75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...