Gå til innhold

Jeg nekter å boikotte Statoil og shell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo helt i feil ende å boikotte disse.Det er ikke en stasjonseier som styrer drivstoffprisene.

Det eneste man gjør ved en slik boikott er å sette levebrødet til samtlige som jobber på en stasjon i fare.

Det kan ikke jeg støtte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! :)

Hadde det vært en normal priskrig stasjonene imellom hadde det vært en ting, men i dette tilfellet skyldes det jo høye oljepriser, som skyldes verdensøkonomien, og har ingenting for seg.

Skrevet

Jeg boikotter de heller ikke.

Er shellansatt, så går jo evt ut over arbeidsplassen min.

Skrevet

jeg boikotter som bare det. jeg nekter å betale 13 kr litern! og akter å gjøre mitt for å hjelpe til å presse prisene! og jeg tviler på at de går konk av å sette ned prisene ei krone eller tre.

Skrevet

Uansett om jeg hadde villet boikotte de, har jeg ikke mulighet.

Statoil er den eneste bensinstasjonen i nærheten, så hadde blitt jææævla dyrt og kjøre 6 timer tur/retur for å fylle tanken på en rema-pumpe..

Skrevet

Du synes faktisk at bensinstasjonene skal selge bensin til en så lav pris at de taper på å selge bensin? En bensinstasjon tjener faktisk ikke pengene på å selge bensin, men på alt det andre de selger. På bensin er det så mange avgifter at det er helt minimalt de tjener på det. Har vært en utregning på det i et annet innlegg for et par dager siden hvor resultatet var at med de prisene som er nå, så tjener de noe sånn som 0,34kr pr liter bensin de selger...

Det er staten som tjener penger på at bensinprisen er så høy, ikke bensinstasjonene.

Skrevet

boikotter heller ikke, kan godt boikotte statoil, fyller aldri der uansett, men vi har bare statoil og shell her.

Skrevet

Jeg også og alle jeg kjenner. Vi bruker vår pittelille makt på å få frem vårt synspunkt.

Skrevet

Jeg boikotter så det holder. Får faen meg være grenser på hva de skal ha penger inn på. De penga går til staten som driter penger fra før, men svært lite til stasjonene.

Skrevet

Såå...du boikotter en viss type stasjoner fordi stasjonene får svært lite? Mkey...

Skrevet

Hehe, folk løper mann av huse for å boikotte der de kan.

Noen ganger bør man kasnkje stoppe opp og tenke litt først.... som HI sier, det blir i feil ende.

Skrevet

Genialt stunt av Esso...

Skrevet

I feil ende? Hva slags ende mener du vi har mulighet til gjøre noe med da? Kanskje det er du anonym 11.19, som bør stoppe opp å tenke over hva annet vi bør gjøre. Kom gjerne med forslag istede for å være så negativ.

Skrevet

Anonym? Negativ?

Er ingen av delene, jeg :-D

Skrevet

Samme her.. Jeg forstår ikke helt hva folk tror at vil skje dersom de fortsetter med denne aksjonen. Har de virkelig ikke forstått hvordan oljemarkedet i verden fungerer??

Minikurs:

Mindre tilgjengelig olje i verden (pga usikkert om oljereserver i midtøsten) --> høyere priser for råolje --> høyere priser for ferdig foredlede produkter (les: bensin, diesel og olje) --> mer penger i kassa til dem som har olje

Det er altså ikke bensinstasjonene som tjener penger på høye priser, det er selskapene som pumper opp olja. Det er den norske staten! Ikke gidd å ødelegg folks arbeidsplasser ved en slik aksjon. Det som skjer er at stasjonene legges ned, fremfor at de selger bensin med tap. Er det det dere ønsker å oppnå??

Skrevet

Signerer anonym 12:20......... Virker som om folk ikke helt har skjønt hvordan markeskreftene fungerer.. Vi bor ikke i vår egen lille boble her i nord men er prisgitt resten av verden - vi som alle andre...

Skrevet

tror det har rammet stasjonene hardere om vi har sluttet å kjøpe mat, snop og tobakk der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...