Gå til innhold

Hvor mye lengre kan/bør jeg jobbe?:((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny deltids jobb rett etter jul og stortrives! De tar graviditeten veldig fint og jeg skal jobbe her i deler av sommeren.. halvparten av juli og halvparten av august. (Har termin i september)

Men så har jeg såklart begynt å plages med det jeg tror er bekkenet.. Og det blir bare verre.. Vondt å ligge i enkelte stillinger, vondt å stå lenge, det låser seg støtt og stadig i høyrefot (er for det meste høyrefot jeg er er plaget med), veldig vondt når jeg driver med diverse husarbeid og ja, som sagt, er nok redd det er bekkenløsning.. Men problemet er at jeg vil jobbe! Jeg trives så godt og vil jobbe i sommer, men begynner å lure på om jeg ikke kan det likevel.. :( Kan jeg klare å jobbe ved hjelp av fysioterapi eller noe sånt, forebygge helt ekstrem bekkenløsning? I tilegg har jeg jo en liten tass på 2 år som gjerne vil at mamman skal være med å leke å bære han og ja.. Er litt redd for at det blir så ille at jeg ikke kan gjøre noe mer.. Tips?? Ønsker mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge du kan jobbe med bekkenløsning spørs jo på hvilken type jobb du har, og hvor mye fysisk arbeid det er i den. Jeg ville prøvd fysio eller kiropraktor for å se om det hjalp, så klarer du gjerne å holde ut lenger / forebygge at det blir verre. Ellers så har du jo krav på tilrettelegging på jobb hvis det er mulig, så du kan jo høre med arbeidsgiver hvordan muligheten er for det på arbeidsplassen din. Ellers vil jeg bare si; ikke press deg for lenge, man kan slite med bekkenplager i lang tid hvis man gjør det, dessverre :-S

Skrevet

Ikke så veldig krevende arbeid foreløbig, i resepsjon på hotell.. Det har jo vært rolige tider til nå, med mulighet til å sitte mye.. Usikker på hvordan sommeren blir.. Sliter mest hvis jeg må stå lenge om gangen eller stresser generelt.. Hmmm.. Men har liksom samtidig hatt trua på at det skulle gå bra, og at bekkenet kom til å holde.. Er desverre blitt litt mer negativt innstilt den siste tiden:/ Vil ikke presse meg for lenge heller, problemet er jo at jeg ikke vet hvor grensen går..

Skrevet

Jeg hadde mye problemer med bekkenet i uke 22-30, da ble jeg sykmeldt 50%. Men i uke 30+ ble bekkenet bedre igjen:) Så det kan hende det stabiliserer seg:) Men er jo greit å ta det med ro en stund, å ikke overanstrenge seg mens det gjør vondt:) Så kan du prøve deg igjen litt senere:)

Bekkenbeltet skal hjelpe da? Svømming og akupunktur får du anbefalt hos jordmor:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...