Gå til innhold

Ja til fritt valg av bil og husstørrelse:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil man ha ett stort hus bør man vel ikke klage på strømprisen.

Vil man ha en stor bensinsluker bør man vel ikke klage på bensinprisen.

Vil man ha stor hage, bør man ikke klage på plenklipping.

Hvis man mener man trenger alkohol, så klag ikke på prisen.

Vi lever i ett fritt land og alt dette over er fritt valg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen. Du var da virkelig den store samfunnsrefseren sånn i kveldinga, da?

Skrevet

Vel. Bensinprisdiskusjonen har tatt av sånn i privaten de siste dagene. Siden mange av de som klager høyest på prisene, sitter med biler til 500.000 + og hus som står i stil, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor de klager. "Jeg vil være snobb, men har egentlig ikke råd" Altså: Kjøper man en Hummer for å kjøre 30000 km i året, så vet man vel at den trenger drivstoff, eller?

Skrevet

1. Da kan man vel klare å slå av lyset man ikke bruker (sånn for miljøets skyld også...)

2. Nei, det er da et eget valg.

3. Jo, for det er slitsomt da=p Hadde jeg klaget natt og dag, evt. fått noen til å gjøre det.

4. Veldig enig.

Skrevet

Men fint skal det jo være, selv om hele rompa henger utafor, må du vite.

Skrevet

Og de stakkarene som bor på landet uten kolletivtrafikk, som har bilen som eneste framkomsmiddel. De rammes hardest av bensinprisen. Foruten at boligprisene ikke er sammenlignbare med byene, så hadde de nok tatt bussen til barnehagen og så til skole\jobb etterpå.

Skrevet

Nå har jeg stor bil pga 3 barn, minimum 2 barneseter og avhengig av plass til søskenvogn da bilen ble kjøpt. Har jo ingenting med luksus å gjøre.... men så er vel kanskje ikke jeg den som klager over at alt er så jævla dyrt heller.... tror forresten ikke de som klager på bensinpriser nødvendigvis kjører store og dyre biler heller.

Skrevet

Jeg har en dieselbil som langt fra sluker drivstoff, men visst faen klager jeg!!! Diesel som liksom skulle være så billig og bra... kjøss meg...

Skrevet

Jammen. Hvis man sammenligner lønnsutvikling og bensinprisutviklingen er lønnsutviklingen langt høyere. De siste 25 år. (som jeg husker). Bensinpris ellers i Europa er på samme nivå som her i landet. I hvertfall i vesteuropa. Og det går an...å velge en billigere bil....som går på halvparten så mye...hvis man ikke er dønn avhengig av å ha ett glansbilde i oppkjørselen til huset sitt. Hvis man vil spare penger,mener jeg. Det er som jeg sier lenger oppe her. Kjøper man en Hummer og etterpå klager på bensinprisen blir det for dumt, men vet jo at de fleste velger bil med hjerte og ikke hjernen. Gjorde jeg, i hvertfall. Men var heldig og fikk en "konebil" til under halvliteren pr mil. Som rommer hele familien om nødvendig. Og vogn.

Skrevet

Bilen min er ikke et glansbilde og jeg velger bil ut fra behov og ikke hjertet. Jeg har også diesel bil og trodde jeg gjorde noe lurt.... men dengang ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...