Gå til innhold

Er det noe vits å ha med mannen på barselkurs?


mammatilsommeren

Anbefalte innlegg

Skal på barselkurs på Ullevål begynnelsen av juni.Utifra det jeg har forstått, så er det da snakk om amming og pleie av baby. Synes kanskje det er greit å ha med mannen jeg da, som et lite støtte. Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen kan jo få like mye utbytte av kurset som mammaen. Spesielt når det kommer til stell av baby osv. Det kan også være fint for pappaen og vite hvor strevsomt amming faktisk kan være.

 

Syns du skal ta han med jeg. Det gjorde jeg, og min mann var veldig fornøyd med informasjonen han fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Ja han var litt usikker på om han ville være med siden det ble snakk om amming og diverse....tror han bare er litt redd for å være den eneste mannfolk!

 

Men da skal jeg sørge for at han blir med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at han kan ha stort utbytte av det. Vi var på fødselsforberedende kurs nå på lørdag (jeg regner med det er ca det samme du skal på) og vi satt igjen med mye å snakke SAMMEN om etterpå. Ja det meste visste vi i fra før ettersom jeg har slukt alt jeg kom over de siste 8 mnd og han nettopp hadde lest en bok om fødsel og det som skjer rundt, men det var utrolig greit å få en oppsumering nå mot slutten. Han sa selv at han plutselig ble mer mentalt forberedt på at nå er det rett rundt svingen. Tror faktisk han likte kurset bedre enn meg :)

På vårt kurs var det kun en jente som kom alene og det var ca 15 par... så han er nok ikke alene som mann. Det som de snakket mye om der var mannens rolle under fødselen og hvordan han kan hjelpe deg uten å føle seg i veien. Jordmødrene vil at mennene skal delta så mye som mulig og de vil trø til når de trengs. Jeg håper da mannen din også har tenkt å stelle barnet sitt, så det bør han lære litt om ;) Det skal være lagspill mellom paret som skal bli foreldre. Deler av fødselen er vi så konsentrert at vi ikke registrerer så mye av det som skjer rundt oss, så da er det godt å ha en som kjenner deg godt og som vet hva han kan forvente at skjer underveis i fødselen.. så slipper han å få panikk :)

Og så hadde de mange gode tips på veien om samlivet etterpå og hvordan en kan forvente at sexlivet blir.. Mange gutter synes jo det er litt viktig :)

Jeg synes absolutt at han bør bli med da han også skal gå igjennom en livsforandrende situasjon og har godt av de rådene han kan få på veien. Så er det greit at han vet veien til føden når han må kjøre deg inn midt på natten :) Vi syntes det var veldig greit å få omvisning på sykehuset.

 

Kos dere og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Tusen takk nok en gang! Bra du nevnte det om å være mentalt forbredt, for han synes det er vanskelig å komme i gang med tanke på å bli pappa....han gruer seg veldig!

 

Vi krysser fingra og tærne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på barselkurs i Bergen...og det var veldig nyttig for mannen min og meg... Ting en har lurt på faller på plass.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...