1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Eg tror faktisk ikke at småen liker det..Hver gan det er tid for grøt så sitter han å lager de fæle lydene å åpner såvidt munnen.Har gitt grøt i ca 2 mnd nå.Prøvd uttalige forskjellige sorter,men uten noe spesiel hell.Har prøvd tynn og normal tykkelse men ikke noe forskjell..Har fruktmos ved siden av da går det litt nedpå.Men hva annet kan man gi da??
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Hos jenta mi var heller ikke grøt særlig populært, men etter jeg tok en ts sviskepurè og blandet sammen med grøten, syntes hun det var kjempegodt Kanskje verdt et forsøk?
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2008 Ja gjør det hele tiden..Men merker fort at jeg lurer han så det er ikke særlig pop.Hmm...
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Hehe, nei da vet jeg desverre ikke ..
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 samme her virker det som! går ned litt, men ikke så mye som jeg skulle ønske... så nå har jeg gitt middag til kvelds for at hun skal bli mett iallefall...
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 noen ganger funker det forresten å blande sviske eller frukt i, men ikke alltid...
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 jeg tror jenta mi er lei grøt,hun bare spytter det ut.så jeg gir skive isteden for..så det kan jo godt ver at barnet ditt ikke liker grøt akksom vi ikke liker forskjellig mat:)
Labambie Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Her er det total grøtnekt! Så jeg har lagt hele grøten bort for en stund.. Har prøvd en haug av sorter,fruktmos osv men reaksjonen er lik.. Hun blokkerer munnen med tunga,spytter,brekker seg og innimellom kaster hun opp. Er ikke noe ålreit tydeligvis..
ruffen Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Du sier ikke hvor gammel ungen er...eldstemann her i huset var ikke særlig begeistret for grøt, men da vi begynte med 8 mndsgrøten gikk alt mye lettere. Den smakte mye bedre. Lillesøster klapper ikke akkurat heller i hendene av grøt, men hun har akkurat begynt. Har vel fått ca et-par uker og er 5,5 mnd. Først da vi begynte med 6 mndsgrøt gikk det lettere. Blander i litt ekstra frukt. Mest pga konsistensen. Blir ikke så seigt da. Og i dag gapa hun faktisk opp selv, utan all slags klovneri fra mamma. ) Ellers så kan du kanskje gi skive eller middag/grønsaksmos? Eller hva med en banan innimellom? Det metter jo ganske godt. Eller velling? Prøvd det? Tynn, tynn grøt på flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå