Gjest Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 heisann... har lenge hatt planer om å begynne med scraping, men aldri kommet i gang.. i natt fikk jeg en knall ide på en scrap bok jeg tenkte å lage..(får alltid så gode ideer når jeg nesten er i drømme land;) men har sett litt rundt om tidligere etter gode album, trenger en som er litt stor og ganske mange sider, har lurt litt på å lage en perm selv av løse ark (litt fordi da får jeg den så tykk jeg vil og at jeg kan variere med grunnfargen på arket) men er usikker på om dette blir så bra, er det noen som har prøvd dette? eller har ett album som du er veldig fornøyd med? noen som foresten har noen ideer som gjør hobbyen litt billigere? jeg tenkte jeg skulle kjøpe innpakningspapir feks. å bruke, blir litt billigere viss man bruker samme mønstere oppigjen flere ganger, å så tenkte jeg å klippe istykker noen gamle blonde singeletter å bruke det... er det andre som har flere slike økonomiske resirkulerings tips til scrapping?
Janni85 Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 heisann! har nett startet å scrape litt selv. Eg gjekk inn på www.dinhobby.no der finn du litt om scraping og mønster til til ting en kan bruke på scrapbooking sidene. Veldig kjek side. Noe jeg har brukt for å få det litt biligere er: Brukt litt stive ark som eg har malt på med oljemaling el vannmaling. Dei har eg brukt til å klippe ut t.f sommer fugler som eg lim på scrabook sidene. Så får en nyanser i arke som en ikkje får i butikken. Tar vare på en del ting når eg er på ferie. alt frå servieter til flybileter. Det pynter godt på. innpakingspapir har eg og brukt, en fin en del billig på nille europris. innpakningspapis kan bli fine rammer rundt bildene. Har innvistert i noen penner som er gode og pynte med. På narvesen har dei og scrabooking blad som er veldig kjeke å lese i! Håper dette var litt hjelp i;)
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 tusen takk!! var ei kjempe inspirerende side.. den skal jeg bruke mer av:) gleder meg sann til å få kommet igang.. må ut å shoppe meg ett album i morra:)
Ioren Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 anbefaler forumet på scrapping.no der får du masse inspirasjon og kan også kjøpe ting billlig av andre medlemmer
Matja Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har nettopp begynt å scrappe, men jeg gjør det ikke så omfattende som mange andre, men guri så fint det blir likevel!! Jeg har kjøpt en albumpakke på Foto Knudsen, og der var det ark og klistremerker også. Ellers kjøper jeg veldig mye på Nille og Clahs Ohlson. Det er også hobbybutikker som arrangerer kurs, feks i Bergen er det flere steder. Da kan du betale feks 50 kr, og bare sitte på hele kurset og klippe bokstaver og figurer, stemple eller gjøre andre ting. Jeg skal det til høsten. Pluss selvfølgelig få litt inspirasjon. Ellers er nå folk her inne veldig hjelpsomme syns jeg. Fått hjelp her også via blogger og sånn. De har forresten salg på noen albumer hos Foto Knudsen nå. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå