Hege & lille Hannah <3 Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har time hos lege imorgen fordi jeg gjerne vil ha hjelp. Har slitt med humørsvingninger og deperasjon en god stund, men vet ikke helt hvordan jeg skal si det til ham for å få han til å forstå hvor lei meg jeg til tider er. Kunne tenkt meg en psykolog eller noe å prate med en gang i uka eller noe sånt. Mye av deperasjon går på dårlig selvtillitt og selvfølelse. Sliter veldig, og dette går utover de jeg bor sammen med. Er det noen her som selv går til psykolog? Vet dere om det koster noe? Send meg gjerne en PM dersom dere synes det er ekkelt å svare her. Vil veldig gjerne vite om det er flere som har det slik.
golddust Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 si de akkurat slik! akkurat slik det er:) terskelen for å komme til psykolog er ganske liten tror jeg.. jeg var til samtale hele svangerskapet og er det enda:) jeg betaler 280 kroner.. ønsker deg lykke til, og vil bare si at du aldri må se på det som ett nederlag, verken å oppsøke psykolog eller en eventuell medisinering:) stå på!
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2008 280 kroner per time? Jeg kunne nok trengt psykolog i svangerskapet jeg også, men turte aldri å ta det skrittet. Nå kjenner jeg at jeg virkelig trenger å snakke om ting som jeg ikke vil snakke med slekt og venner om. Takk for svar
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Når du får henvisning til psykolog, betaler du egenandel ca 280 kr per time. Husk at du får gratis psykologtimer når du har nådd frikortgrensen. Skaff deg egenandelskort. Det du betaler til fastlege for konsultasjon skal også føres inn i egendandelskortet. Du får dette på legekontoret i morgen hvis du ber om det. Fastlegen din har nok god erfaring i å møte pasienter med depresjon og vil nok synes det er positivt at du selv ber om å få bli henvist til psykolog. Ikke minst er det viktig fordi du er en småbarnsmamma. Du er ikke alene om å ha det slik. Desverre er det mange som ikke gjør som du og lar være å be om hjelp. Det er svært vanskelig å komme seg ut av en depresjon på egenhånd. Lykke til Hegelita87!
BabyV Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har fått flere henvisninger til psykolog, men jeg synes det har vært så tungt å ringe rundt for å finne noen som har ledig time så det har endt med at jeg ikke har kommet meg til noen. Men nå går jeg til en psykolog uten avtale for å prøve å gjøre noe med min angst for insekter. Jeg betaler da 700 kr timen. Men det er som sagt hos en psykolog uten refusjonsavtale. De har som oftes mere ledig kapasitet og er dermed lettere å få time.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2008 Tusen takk for fint svar Nå gruer jeg meg litt mindre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå