Gjest Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Snakket akkurat med en god venn av meg. De lager en platting på gårdsplassen sin, til å ha sykler på. Ser kjempefint ut, og vil gjøre at hagen/gårdspalssen ser mer ryddig ut enn når sykler bare står slengt rundt. Så til saken, de har noen helt merkelige naboer, kona presterte å komme ut og spørre om hvorfor de ikke hadde sagt fra til dem? Jeg mener, folk smeller opp trampoliner rett i fleisen på naboen....det er ikke noe jobb som krever nabovarsel eller byggesøknad. Hvem bryr seg?
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Er normalt å si ifra til naboen om man skal gjøre foraldringer. Spes om naboen ikke er helt å stole på. Utrolig mye rare naboklangler. Har en tante som har kranglet i 30år om en busk =0) Naboen her spurte oss om de kunne kjøpe trampoline =0) jeg ble gla for da slipper jeg ha en i hagen jentene kan dra dit om vi ikke skulle flytte =0)
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Men hva er forandringer? Nye hagemøbler? Et tørkestativ eller et epletre? Har nok med meg selv jeg, og orker da virkelig ikke blande meg med alt naboen gjør.. min venninne er av den typen som ikke sover om natten etter slikt...:-( Hva med de som skaffer seg et dyr, det går jo virkelig utover naboene...!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Hvis de legger en platting nærmere enn 4 m fra tomtegrensa, så skal de søke om det..
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Nei, ikke en platting. Alt som er i bakkehøyde av plattinger og terasser trenger man ikke søke om. Vi spurte om dette senest for noen dager siden da vi skal legge en platting helt inntil grensen til naboen, og det var ikke noe problem i følge teknisk etat her så lenge den var på bakkenivå. Kun vis man bygger opp elelr det er bygninger man må søke.
3 blå Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Men kjære vene, en PLATTING? Tar den sola fra naboen da eller? Jeg fatter ikke at det er mulig å være så sær jeg...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 For å svare på spørsmålet ditt, JA de har slitsomme naboer!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Alva: da er det forskjell fra kommune til kommune.. Jeg spurte om det samme for ikke veldig lenge siden, og fikk svar om at man må søke så lenge det er nærmere enn 4 m fra tomtegrensa.. Men det er det jo ikke i dette tilfelle, så her synes jeg denne naboen er passe vanskelig ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå