Gå til innhold

Flere som har reist bort i flere dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 14 måneder.. Har tenkt meg på husmorferie neste helg og blir borte fra torsdagettermiddag til søndagskveld.. Har lyst å glede meg, men er bekymra.. gullet skal være hjemme sammen med pappan så han har nok ingen fare, men det er vanskelig uansett. har aldri vært lengre borte enn et par timer fra han... Trenger virkelig en ferie, er sliten og tror jeg har godt av det.. Flere som har reist fra barnet sitt når han var så liten? Og gikk det bra? erfaringer?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke reist bort selv. Men jeg kjenner ei som egentlig er GANSKE hønemor. Men hun har reist bort to ganger fra barnet sitt. Han er 14 mnd nå, men første gang hun reiste bort var da han var 9 mnd. Da reiste hun vekk i en langhelg, andre gangen var nå nettopp, da var de vekke i 5 dager! Det gikk KJEMPE fint!!!

Kos deg å prøv å slappe av hvert sekund :)

Skrevet

Jeg håper ihvertfall at det går bra, for lillebopen har nemlig reist fra meg i dag tidlig og hun kommer ikke hjem igjen før på tirsdag. Jeg savner henne så fælt at jeg tror jeg blir blå snart, men her måtte det bare bli sånn. Han far måtte på turne med jobben og jeg har eksamen i morgen så da måte han ta med seg boppelopen pluss at jobben hans betaler flybillett for svigersøster så hun kan være barnevakt.

Veldig spennende å se hvordan det går. Jeg tror nok at jeg blir mer knekt enn henne, men du skal jo på tur og kose deg, og ikke sitte over pensumlitteratur og bite negler så da får du nok ikke like loslitte nerver som jeg har nå:)

Skrevet

hadde jeg kunne hadde jeg reist påflekken, nå er hun 20mnd men da hun var 14 mnd og, hadde reist uten og nøle! husk på det, å faktisk ha muligheten til en slik ferie er ikke alle som har så du bør sitte pris på det og nyte vært sekund av den! det er verre når de begynner å rope etter deg slik min gjør nå, og skjønner det at eg har reist vekk og ikke kommer med det første!

og unsett du sa det selv, barnet er hos faren og der har den det forferdelig godt! beste erstattningen det for en mamma! :)

kos deg da! :)

Skrevet

Dra av gårde og gled deg! Det går kjempefint! Og selvfølgelig trenger du det, hvis du aldri har vært borte mer en noen timer fra barnet ditt på 14 mnd! Da vil jeg vel egentlig si det er på tide jeg da, men det er selvfølgelig individulelt hva folk mener om det.

Det er kjempefint for barnet og pappaen å få litt alene tid. Jeg var borte flere netter før mini var 1 år. Synes det er viktig at barnet blir vant til at mamma og/eller pappa er borte en gang i blandt helt fra det er små. Synes det var værre når vi for første gang var borte fra henne begge to. Da var hun 10,5 mnd. Da var vi 4 dager på Island, og hun var hos besteforeldrene sine. Det gikk kjempefint.

Når man har brutt barrieren blir det mye lettere.

Kos deg!

Skrevet

takk for positive svar.. Håper jeg klarer å kose meg på sørlandet.. :=)

Skrevet

hei måtte bare skrive til deg :) meg og min kjære kom hjem i dag fra en deilig helg i københavn (tor-søn) her hjemme hos oss har mormor og farmor passet på våre to små sammen i vårt hus. Barna våre er 2 år og 6 mnd. Det har gått kjempe fint. Deilig for oss å reise bort for å kose oss og slappe av.. men utrolig deilig og komme hjem til ungene.. nå må du ta deg den fri helgen å nyte den!!! kos deg masse.. pappaen fikser dette:) må jo si at jeg ringte hjem ett par ganger for dagen:) men det gikk kjempe fint!!! hilsen annemor

Skrevet

Jeg var borte fra tirsdag, før mini våknet til fredag, etter at han hadde lagt seg. Han er 1 år. Jeg måtte dra bort pga. jobb, og mini var hjemme med pappan sin!! Det gikk helt greit det:) Eneste var at han ble veeldig pappagutt etterpå, men det er jo koselig. Så lenge barnet er hjemme med pappa er det jo ingen grunn til at det ikke skal gå bra!!!! Det er nok du som sliter mest ja;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...