Gjest Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Når er de modne til å spises...? Hatt lyst på i over en måned nå, og har tidligere blitt fortalt at det er giftig å spise for tidlig og giftig å spises for sent.... Så ja, når er den trygge perioden?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Jøss så mye rart jeg lærer om rabarbra i dag da. Det er ikke det jeg skal lære om, det kommer til å ta for mye hjernekapasitet.
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Trodde det bare var å ete i vei, jeg - fra de har stilker. Trodde de var mildest når de var små, og at de ble overbeske og trevlete når de ble for gamle. Min oldemor hadde vakker sveitservilla og rabarbra i hagen, vi fikk hver vår kopp sukker å dyppe stilkene i... Og muttern lager verdens beste rabarbragrøt .. og jeg er neimen ikke dårlig på rabarbrasuppe, prøvde meg i fjor og ingen andre her liker det så hadde det vært mulig å forgifte seg hadde jeg nok det.
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Rabarbrasuppe er faktisk noe av det eneste jeg elsker av mat! Det er så utrolig godt! Fikk kjempe lyst på det nå... Har ikke spist på år og dag. Jeg ble fortalt at det har noe med at syren (eller noe sånt...) fra bladene - som for øvrig er veldig giftig, kommer ned i stilken mot slutten, og da er det kjempe farlig å spise! Men jeg vet ikke om det er feilaktig informasjon...
prekæs Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Spis rabarbra fra nye skudd. Ikke rabarbrastilker som har stått hele sommeren. Kunne lagd første suppe for en mnd siden her. Utrolig tidlig:)
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Juuuhu - jeg har en venninne som har rabarbra i hagen - og hun skulle i nabolaget her - så nå fikk jeg meg akkurat en STILK! Den er sinnsykt god - jeg spiser den nå... Men det sukkeret er ikke så sunt. Jaja, pytt sann - spiser aldri sånt godteri uansett=D
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Du er den eneste jeg kjenner ("kjenner") som liker i Oslo som liker rab.suppe, så jeg får sende deg noen liter når jeg lager!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Jeg liker rabarbrasuppe og tar gjerne imot en skål:)
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Hø? Du kan ikke kjenne de rette menneskene?! Jeg kjenner kjeeeeempe mange som liker det jeg, men ingen som noensinne lager det... =( Lag til meg også!
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Evt. fins det noen steder i Oslo der de kanskje serverer det...? Tviler, men..
Süsse Skrevet 25. mai 2008 #12 Skrevet 25. mai 2008 Det er mai og juni som er de beste mnd så vidt jeg vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå