Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som har fått dette? Får man ikke det bort så lenge men er gravid? Kan jo ikke ha den der så lenge!!!! HJELP!!!....... :/ Fikk ikke dette forige gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke så mange som svarer deg på dette vil jeg tro, for her kan man ikke være anonym.

Men jeg syntes det er en helt naturlig greie, så velger å svare deg på dette;-)

Da jeg fødte sønnen min sist, fikk jeg det. Og det er jævlig vondt og ekkelt!!!! Fått det tilbake 2 ganger etterpå (på 3 år).

Det eneste jeg vet du kan gjøre er å få salve på apoteket. Tror den er reseptfri, men hør med legen din.

For dem er ikke dette flaut i det hele tatt (hvis du skulle syntes det er flaut å spørre). Da vil det gå bort etter hvert. Men kan ikke garantere at det ikke kommer igjen da :-(

Skrevet

Takk for svar! :) Synd ikke flere tørr svare...har jo lest at 3/4 får dette når man er gravid...så det er jo dessverre veldig naturlig ja.

Men gikk den bort mens du var gravid? Har nemlig lest at de ikke går bort mens man er gravid... Kan jo virkelig ikke ha det ekle/ ubehaglige greiene der i så mange mnd....

Skrevet

Hvordan merker man at man har dette?

Skrevet

ja, hvordan merker man at mna har dette?? veit at det skal klø eller svi, men hvordan ser det ut da? hehe! må bare spørre jeg... ble redd for at jeg muligens har fått det også... :/

Skrevet

Dytt ;)

Skrevet

Sniker fra 3-tri.

Jeg for min del merket det med at jeg syntes det sved og gjorde vondt "i" rumpa etter toalettbesøk.. Tenkte jeg skulle smøre meg med litt zinksalve, og da kjente jeg en utposning/kul nesten like stor som lillefingertuppen min... Skal til JM i morgen, så da skal jeg spørre hvilke preparater jeg kan bruke, da det er flere av kremene/salvene som ikke skal brukes av gravide.. Håper den forsvinner, for dette er jammen meg ikke godt... åsså jeg som bare har en uke igjen til termin, trodde jeg skulle slippe unna, hehe....

Skrevet

hvis en får en skikkelig "utposing" så kan en få legen til å lage et lite snitt så blodet renner ut,da blir en hvist mye fortere bra. men en bør dra til legen med en gang for ellers er det for sent og kan han ikke gjøre noe. Da må det gå over av seg selv

Skrevet

Jeg har fått en med hver unge. ( Jeg har tre barn). Men de har kommet i forbindelse med fødselen og trykkingen da.

Hemoroider er veldig normalt, og kan ikke helt skjønne at det skal være så vanskelig å snakke om.

Skrevet

Jeg er også veldig plaga med det. Hadde det under siste svangerskap og har hatt det med jevne mellomrom siden. Det som hjelper meg til at det blir lenger i mellom er å holde avføringa myk (mye fiber sier alle, men det hjelper ikke meg, må bruke Laktulose avføringsmiddel).

Når de da kommer må jeg stort sett ha tablettkur. Får stikkpiller å i tillegg bruker jeg salve kjøpt reseptfritt på apoteket som lindrer kløen og svien litt samtidig som den får blodårene til å trekke seg litt sammen. Noen ganger klarer jeg å stoppe det før den blir skikkelig med salven alene.

Har også fått tips om at propolissalve hjelper, men jeg har ikke den store effekten av det.

Tror tablettene jeg får hater Scheriproct, og de har jeg fått nå mens jeg er gravid. Så om du har en hemoride nå, så gå til legen, så er det hjelp å få før fødseln. Men det er vel vanskeligere å få det bort nå, å det vil vel komme tilbake. Men det vil forhåpentiligvis bli litt bedre :)

Lykke til!!

Skrevet

Dessverre er dette noe jeg har lang erfaring med. Hemorroider er dessverre arvelig, så jeg har fått det derfra.

Er operert 2 ganger før jeg fikk min første sønn, og må beklageligvis si at det er det desisdert værste jeg har opplevd. Skal heller føde enn å bli operert igjen. Er ikke selv operasjonen som er ille,men ukene etterpå.

Klarte å holde d høvelig i sjakk i mitt forrige svangerskap, men fikk noen monster under fødselen. Fikk jordmora til å smøre dem godt inn med salve og legge gasbind rundt. Heldigvis var det nok til at de gikk tilbake. Gasbindet holder salven på plass, for den smelter av kroppstemeraturen.

Har man først fått hemorroider så kan man bli veldig plaget, dessverre.

Det sprøs litt om hvor stor utposningen er. En hemorroide er jo en utposning på slimhinnen i endetarmen.

D heter at du skal ikke trykke mer enn 3 ganger når man er på toalettet. Er det ikke kommet noe til da, skal du avslutte og heller røre litt på kroppen. Prøv på nytt etter ei stund.

Det eneste som hjelper for meg er Scheriproct salve og stikkpillere. Salven er reseptfri, mens stikkpillene er reseptbelagt. Begge deler kan brukes under svangerskap.

Å som nevnt over hær så er det veldig viktig å holde magen myk. Hard avføring er som bensin på bålet.

Er det skikkelig ille hjelper det å holde en isbit imot hemorroiden. Da trekker blodet seg tilbake, og trykket blir ikke så stort. Hjelper å legg isbiten i en vaskeklut, å ligge i ro med det, gjærne lenge.

En annen ting som er veldig viktig er å sørge for å få tørket seg skikkelig ren etter dobesøk. Skyl gjærne me dusjen.

Blei langt å rotete, men håper du fikk noen svar.

Lykke til

Skrevet

Hmmm... Jeg fikk streng beskjed fra både lege og jordmor om å ikke bruke Scheriproct i det hele tatt under svangerskapet, kun AlcosAnal som skal brukes av gravide...

Er så vanvittig fortvilende og frustrerende når folk får forskjellige beskjeder, fra det som skal være fagfolk!!

Skrevet

Ja du sier noe dær. Jeg er nå 27 uker ut i mitt andre svangerskap, og legen min har i begge skrevet ut stikkpiller og sagt til meg at jeg bare skal gjør som normalt, iht salve og stikkpillere.

I pakningsvedlegget til stikkpillene står det:

"Skal ikke bruks de 3 første månedene av graviditeten. Det er sannsynlig at fostret kan påvirkes. Rådfør deg derfor med lege før bruk av Scheriproct dersom du er gravid"

Skrevet

Tusen takk for mange svar! Selv om de ikke var så oppløftende..... :/ Men men...har nå kjøpt sheriproct salve og får se om den hjelper.

Skrevet

Jeg har brukt AC3 salve som fås på apoteket og kan brukes av gravide. Synes det lindrer en stund, men plagene har kommet tilbake igjen etter en stund, så nå kjører jeg ny kur.

Skrevet

Begynte med Xyloproct salve i går, den er mot smerter også... Min klør ikke, gjør bare vanvittig vondt. Håper salva hjelper, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, får jo ikke sove på natta av smertene. 3 timer søvn hver natt er ikke noe for ei fødeklar ei, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...