Gå til innhold

Hmmm, gravide med bmi på over 27...

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://dinside.no/php/art.php?id=529853

Greit nok altså, veide noen kilo mer enn jeg var komfortabel med da jeg ble gravid denne gangen, men synes ikke jeg var overvektig. Og etter å ha regnet på bmi'en min nå så har jeg jo bmi på 30 (48 dager igjen til termin). Jeg burde jo shippes rett til klinikken jeg da!!!!

Jeg føler meg tung nå og gleder meg til det hele er over, men jeg har jo ikke lagt på meg noe mer enn sist (bare veide 5 kilo mer før jeg ble gravid). Synes dette virker litt hysterisk jeg.... eller er det bare at jeg ikke klarer å se meg selv utenifra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er BMI MED baby i mage og høggravid, så burde ein jo legge til dei ca 50 cm til ungen også før ein reknar ut;)

Skrevet

Det står liksom ingen ting om det er bmi før eller under graviditet. ;)Regner jo med at det er før, men likevel. Litt risikabelt å gå ut med sånt, med tanke på at mange kan begynne å slanke seg mens de er gravide. Er det ikke slått fast at bmi ikke er noen god målestokk for om man faktisk er overvektig eller ikke?

Jeg tar det hele med ro altså, bare ble litt overrasket her! ;)

Skrevet

BMI kan vera ein god målestokk det, dersom den er brukt sammen med andre målemetoder og sunn fornuft. Den skal definitivt ikkje brukast under graviditet. Så slutt å tenke på at du er 30 iallefall... =)

Skrevet

Nei, jeg gir blanke f, jeg! Føler meg jo bare svær fordi jeg er gravid, og vet at jeg hadde noen kilo mer med meg inn i dette svangerskapet. ;)

Jeg synes bare vinklingen på artikkelen er litt feil.

Skrevet

Ok, eg las ikkje artikkelen *rødme*. Trudde det var deg selv du var redd for. Beklager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...