Gå til innhold

"Så lenge babyen har det bra driter vi i deg."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde du reagert om du hadde fått den kommentaren servert av en jordmor under fødselen?

Under fødselen min ble riene dårligere, og jeg var helt utslitt og veldig påvirket av smertene. Det ble bestemt at jeg skulle sendes fra fødestua til sykehuset, en tur som tar ca 2,5 t. Jeg trodde de bestilte ambulansehelikopteret, og ble helt fra meg av redsel da de sa at det var med bil de skulle sende meg. Fikk da denne kommentaren fra jordmora. Om jeg ikke husker helt feil lo hun etter hun hadde sagt det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Hun trenger en innføring i folkeskikk tror jeg....

Skrevet

er vel høyst upassende å si det til en fødende! hadde jeg faktisk sendt en klage på. skikkelig drøyt!!!!!

Skrevet

da hadde jeg spent til den helvettes kjerringa og krevd å få en ny..

fy faen jeg blir så foanna provosert av at noen kan si noe sånt..

faens dritt kjerring..

Skrevet

Siden hun lo etterpå, mente hun det nok ikke seriøst.

Skjønner at når man er i en sånn situasjon, klarer man kanskje ikke skjønne humoren i dette, men hadde d vært i en helt annen setting, ville du nok bare flirt med selv :)

Men ganske upassende å si under en fødsel da.

Skrevet

Jeg hadde faktisk blitt mer sinna om hun ikke hadde ledd!

Skrevet

Har faktisk opplevd å bli ledd av selv av en jordmor,fordi jeg fikk panikk midt under fødselen, enda med at vi sendte skriftelig klage til sykehuset.anbfaler deg og gjøre det samme.

Skrevet

Hva skjedde når dere klagde, da? Er det noen vits, liksom? :-(

Skrevet

En totalt uhørt kommentar synes jeg. Har selv litt planer om å utdanne meg til jordmor og det ville aldri falt meg inn å komme med den type "fleip", kommentar eller hva man skal kalle det.

Hvis hun har for vane å komme med den slags vil jeg påstå at hun tydeligvis er i feil yrke.

En jordmors oppgave er å se til at BÅDE mor og barn har det bra og behandle den fødende med respekt.

Skrevet

Husker dessverre ikke hvilken jordmor som sa dette, siden jeg var så fjern pga smertene, og vi hadde flere jordmødre innom iløpet av fødselen.

Har vurdert å sende klage på jordmoren som var med i ambulansen. Hun satt og himlet med øynene da jeg skrek av smertene, og viste ganske tydelig at hun syntes jeg var en pyse og bare burde ta meg sammen.

Da jeg strammet hånda for å kunne konsentrere meg om kun den, og la være å presse, prøvde hun å bryte opp hånda mi med makt, fordi hun mente at jeg ikke slappet av..

Skrevet

Anonym 19:04 25.05.2008 var meg, HI.

HI

Skrevet

Hun ble kalt inn på teppet fra ledelsen og fikk en advarsel.

I tillegg så fikk jeg skriftelig brev om at den jordmora fikk ikke behandle meg ved min neste fødsel.

Skrevet

Var jo bra hun kom med en liten latter, ellers hadde det vært enda verre.... men det var ille nok likevel. En dårlig spøk, vil jeg si.

Jeg takler som regel en slik flåsete fleip, men når man ikke kjenner vedkommende, er det lett å misforstå betydningen. Jeg synes man skal være litt forsiktig i visse yrker. Man vet jo ikke hvordan pasienten tar det, ikke alle har samme syn på humor, ironi, sarkasme....etc

Hun burde vært mer profesjonell, og holdt sin personlige fleipemåte til venner og bekjente.

Dessuten var du tross alt i fødsel med alt det innebærer.

Synes godt du kan klage, slik at hun lærer seg at man ikke kan slippe hva som helst ut av kjeften i hytt og pine - og til hvem som helst.

Skrevet

Det var ikke en direkte spøk akkurat, hun mente å si at siden babyens liv ikke var i fare var det ingen grunn til å sende meg med helikopter, uansett hvordan jeg hadde det. Hun sa også "Sånn er det bare", rett etter at hun hadde sagt "Så lenge babyen har det bra driter vi i deg".

HI

Skrevet

Hmmm, da må du ihvertfall klage på henne!

Totalt uproft, uansett.

Skrevet

Jeg hadde klaget.

Jeg angrer på at jeg ikke klaget på en JM som var innom meg under min første fødsel.

Var blitt satt igang og riene var ganske sterke og kom hyppig nesten med en gang. Så kom det inn en JM som skulle sette akupunktur på meg fordi det begynte å bli ganske vondt og intenst.

Hun kom inn i rommet akkurat når jeg ikke hadde rier, så jeg smilte til henne og sa hei, for jeg er en høflig person.

Da sa hun "Men du har jo ikke vondt!! Du sitter jo å smiler... jeg setter ikke nåler på deg når du har så lite vondt, det vil ikke hjelpe."

Så gikk hun rett bort å lukket vinduet som jeg hadde åpnet fordi jeg ble så varm under riene (som var VOND) og sa "huff, så kaldt det var her".

Så sa hun "nå er det natt og dere må prøve å sove. Det blir en lang dag imorgen, for du kommer ikke til å føde inatt. Når man blir satt igang får man masse tullerier som ikke hjelper, så du må nok få en ny stikkpille imorgen tidlig...:"

Jeg var helt paff, mistet motet og klarte ikke svare for meg..

Heldigvis fødte jeg morgenen etter så hun tok grundig feil. Angrer veldig på at jeg ikke sendte inn en klage på henne, men det er over 5 år siden nå, så litt seint...

Skrevet

Synd at de ikke kan tenke seg litt om!

Tror mange av dem glemmer at fødselen kan være veldig forskjellig fra person til person.

Jeg tåler godt en spøk, og har galgenhumor, men i en slik situasjon er man ikke helt seg selv. Jeg synes det var tøft å få høre at de som skulle støtte meg gjennom denne grusomme opplevelsen faktisk ikke brydde seg om hvordan jeg hadde det, for det var slik jeg oppfattet det der og da.

HI

Skrevet

synes hun sa det på en ufyselig måte, men hun har nok dessverre helt rett i at de "driter i deg" så lenge det ikke er fare for livet til deg eller barnet. Ambulansehelikopteret koster visstnok over 50 000,- har jeg hørt bare det letter, og de kan nok ikke bruke det på alle fødende som må flyttes, selv om de har det helt forferdelig vondt. (Må bare takke alle gode makter for at jeg ikke måtte flyttes noe annet sted under min grusomme fødsel...). Hun burde absolutt sagt i fra til deg på en ordentlig måte. Skjønner godt at du reagerer!

Skrevet

Æsj....tenk å hisse seg opp for så lite. Det var bare tull da. Herregud.HI, du overreagerer her litt, syns jeg. Kanskje hun bare prøvde få opp litt stemning siden du ble litt redd for at du skulle bli sendt over med bil og ikke med helikopter??

Du må tåle veldig lite, som ikke kan tåle en liten spøk fra jordmor.

Skrevet

Hvor hisser jeg meg opp?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...