Gå til innhold

Trenger sårt litt "NANNY" help her jeg nå:-/

Anbefalte innlegg

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Jenta vår på 19 mnd er helt fæl med og rive meg i håret, hun er så sterk også så det gjør skikkelig vondt og mange ganger kommer jeg meg nesten ikke løst !

Hva gjør jeg? Faren hennes og jeg har prøvd å rive henne i håret tilbake, men da ler hun bare...spesielt med meg, hun har litt mer respekt for faren sin da....

Vi kan godt "straffe" henne med å sette henne i grinden, men så klyver hun selv ut av den og kommer rett bort til meg og river meg i håret igjen.....I dag reiv hun så hardt at hun fikk en hårlokk i hånden, så jekla vondt!!

Hva skal vi gjøre?

Hun snakker ikke ordentlig enda, bare små enkelt ord..men hun er så smart den tuttå..hun vet at det gjør vondt å rive i håret..men ser ikke ut til at det bryr henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å sett håret bort, i strikk, fletter ell eller bruk et tørkle på hodet. Dess mer respons hun får på det, dess morsomere kan det fort bli.

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Vel jeg kan jo ikke gå rundt med burka på hodet hele dagen da:-)

Men seriøst jeg har veldig masse krøller så det er nesten alltid i en hale, men siden håret mitt er så stort så for hun alltid tak i det:-(

Skrevet

Vanskelig dette, du kan jo prøve med "burka" en dag, eller eventuelt prøv å snakk til henne, husk hun forstår det meste selv om hennes ordforråd kanskje ikke er så stort ennå.

Skrevet

Sånn jeg ser det så er det to metoder som du bør prøve:

1. Ignorer, prøv å gjør så lite nummer ut av det som det går, snakk fortsatt med mannen din og lat som om du ikke merker at hun gjør det. Dersom det er sykt vondt så må du løsne grepet hennes uten at du gjør noe stort nummer av det også. Tanken er at det er responsen hun liker og dersom hun ikke får den så gir hun seg.

2. Løft henne ut av situasjonen og si klart og tydelig nei. Aktiviser henne med en leke. Gjenta hver gang det skjer. Mulig du må si nei 100 ganger men til slutt skjønner hun forhåpentligvis at det eneste som skjer når jeg gjør dette er at mamma løfter meg vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...