Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fryktelig vondt helty nederst i magen innimellom. Kjennes ut som om det er babyen som river meg i stykker.. Har født seks barn før, men dette har jeg ikke vært ute for. Er ikke kynnere, og ikke rier, magen er litt hard helt nederst, men det kjennes mer ut som om det er babyen jeg kjenner, og ikke muskler som trekker seg sammen.

Har vært slik siden 17 mai, men ikke hver dag jeg kjenner noe. Kommer både om jeg ligger eller går, men er absolutt verre når jeg går. Kan hjelpe litt å bøye meg framover. Er ikke noe regelmessig over det, men helt sykt vomdt. Har ikke kvidd meg til fødselen, men dette er jo helt vilt.

Gjør såpass vondt at det å puste seg gjennom det er utenkelig, og så kommer det så brått på... Bygger seg ikke opp liksom.. Jeg kan stå i ro og må plutselig bare skrike høyt:( Og i dag tenkte jeg for meg selv da det kom den ene gangen at dette klarer jeg rett og slett ikke:(

Noen som har opplevd noe lignende?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør kanskje legge til at jeg har 11 dager igjen til ul termin, og 5 dager til mensterm. (holder en knapp på at ul-term er riktig)

Skrevet

Hei hei....

Kan ikke dy meg for å svare deg, selv om jeg ser at du er "erfaren" på dette med svangerskap og fødsler og dette trossalt er min første....

Men når det er sagt, har jeg akkurat de samme plagene som du beskriver!

Stikkende smerte som kommer plutselig og aller værst når jeg går eller står!Jeg har vært sengeliggende hele helgen og har vært i kontakt med føden..I mitt tilfelle så gjelder det at lillegutten min har ligget i tverrleie så langt og har nå snudd seg med enten hodet eller mest sannsynlig rumpa ned og magen har plutselig sunket merkbart...Dette kan visstnok påføre et visst press nederst i bekkenbunnen, og skape smerter hinsides alt annet......(Er 36 uker på vei!)

Jeg har i tillegg vært plaget med urinveiene uten selv å kjenne noe symptomer og alt dette tilsammen er ikke en god kombinasjon!

Dette er som sagt bare noe jeg har fått hørt i forhold til mine plager, og du kjenner jo kroppen din best...

Men hva om du har fått en urinveisinnfeksjon uten symptomer?visstnok veldig vanlig hos gravide...

Lykke til...

Skrevet

Hmmm, kanskje best å ringe og høre.. Jeg hadde noen lignenede smerter da han snudde seg fra sete til hodeleie for noen uker siden, men vet ikke helt... Dette er jo helt utrooolig vondt. Kjennes nesten ut som om han skal komme ut uten rier, men det går jo ikke:) Tusen millioner takk for svar!!

Skrevet

Smerter i magen kan være tegn på infeksjon. Stikk innom legen med urinprøve i morgen - en bør ikke gå for lenge dersom det er det. Jeg hadde urinveisinfeksjon i mitt første svangerskap - og det gjorde VONDT i nedre del av magen husker jeg. Det kom og gikk litt, men fryktelig vondt var det - ingen andre symptomer.

Håper du kommer deg. Lykke til!

Skrevet

Hei mops =)

Vet ikke om det er samme smertene vi har,men...

Har 18, snart 17 dager igjen til termin. Fikk beskjed i dag at det er babyen som "vrir" på hodet ned mot bekkenbunnen/livmoråpningen. Og da treffes nerver der inne!! Kjennes ut som om babyen er utstyrt med en laaang nål, eller kniv. Hvertfall på meg kjennes det sånn! Hvert "stikk" kjennes i 1-3 sekunder, og det kan komme alt fra ca 2-4 stikk etter hverandre. Og sånn kan det forekomme flere ganger om dagen. Hadde lite av dette med mine 4 andre, men i dette sv.skapet har det vært masse av det!

Jm mente det bare var et godt tegn, at babyen var kommet godt nedi der! Ikke farlig i det hele tatt.

=) Lykke til hvertfall.

Skrevet

Ja, akkurat slik er det!! Jeg tror du har rett i dette.. Men da tror jeg snart han vrir skuldrene ut også;) Helt sykt.. Håper det betyr at fødselen går lett.. hehehe. Uvi tror jeg ikke at det er, men skal ringe inn for sikkerhets skyld.. Greit å ikke ta sjanser:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...