Gjest Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Jeg slet med hodepine, svimmelhet og kvalme på torsdag og fredag. Da oppsøkte jeg lege for jeg ble bekymra. Har jo hørt om svangerskapsforgiftning og hadde det på slutten sist(men var på overtid da så ble satt i gang). Blodtrykket mitt var fint, ikke noe i urinen og babyen har det bra og det er masse liv inni der, MEN... fått mer hevelse i kroppen(økt en del på kort tid). Fikk streng beskjed om å ta det med ro, slappe av og sitte med beina høyt. Dette har jeg gjort i helga men formen er ikke bedre av den grunn syns jeg!! Noen som har erfart det samme??? Kan det gå tilbake uten å bli svangerskapsforgiftning eller kommer det bare til å bli verre??? Har lite lyst til å bli lagt inn på sykehus nå, men må jeg så må jeg:( Måtte bare lufte litt tanker her inne jeg!!
temine Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Masn kan få enorme ødemer uten å utvikle svangerskapsforgiftning. Om blodtrykket ditt begynner å stige og kommer opp til 140/90 i tillegg til ødemer (uavhengig av proteiner i urin), eller om du får mye protein i urin (uavhengig av blodtrykk) ville jeg gått til lege for å få tatt blodprøver. For å ha svangerskapsforgiftning er man avhengig av tre ting, det er høyt BT, proteinuri og ødemer. Hvor mye som er av hver enkelt ting er forskjellig. Jeg hadde bare spor av protein i urin og 1 på ødemer, men et skyhøyt BT. Begynn med støttestrømper, gjerne de som går helt opp over låra. Det hjelper mye på ødemene! Å slappe av er eneste medisin, rett og slett. Så da gjør du det. Det kan uansett ikke skade. Lykke til. Håper vi begge slipper å få svangerskapsforgiftning denne gang:) Klem
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 takk for svar:) ble beroliget nå!!!! satser på at jeg ikke får noe av det andre!! skal skaffe meg støttestrømper og ta livet helt med ro!! lykke til med deg og:) krysser for at vi slipper å få svangerskapsforgiftning denne gang:) klem
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Så kan du også trøste deg med at det er ekstremt sjeldent at svangerskapsforgiftning opptrer tidligere i 2.svangerskaps enn det gjorde i svangerskap nr 1! Det sier legen min ihvertfall. Ingenting som tilsier at du har SF nå. Ødemer er det mange som får og så lenge BT og protein er fint kan du bare slappe helt av:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå