Gå til innhold

har så sa*ans vondt rett under ribbebeina? what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er helt forferdeli vondt, er ikke mer en 26 uker på vei så ungen er jo ikke så stor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det på høyre side? Der sitter nemmelig leveren og den får du vondt i om du har svangerskapsforgiftning. Vil ikke skremme deg med dette, men det er jo greit å få det sjekket. Det kan nemmelig komme veldig fort, det vet jeg desverre av erfaring.

Skrevet

Jeg har vondt på venstre side rett under ribbeina. Jm mente det var min utskvisa magesekk... Kjennes ut som jeg har et gedigent lilla blåmerke der...

Skrevet

Hei!

AKKURAT slik hadde jeg det i forgårs, og jeg skrev også inn her om det. En mente det kunne være syre fra magesekken, selv om jeg ikke hadde sure oppstøt. Selv tror jeg det er fordi det begynner å bli trangt-tarmer og magesekk presses oppover mot ribbena??? Jeg vet ikke, men jeg er så og si bra i dag. Varte kun en dag, men kanskje det kommer igjen? Jeg er dog kun 18 uker på vei, men jeg har mage ja! Den dagen det var så vondt opplevde jeg at det presset og strammet veldig over hele magen, som om at magen vokste.

Skrevet

jeg har dritt vondt under høyre ribbeinsbue, vært sånn i 4 uker nå, blir bare verre og verre. vondt å sitte, må stå eller ligge mye av tiden. Nå har det begynt å komme på venstre siden også, så er ikke så veldig fornøyd. Måtte stå og skrive rapport på jobben her om dagen, kjempe praktisk.

Jeg tror det er magesekken som presses og muskler som strekkes. "Vokse smerter" hehe.

Leverprøvene mine er fine og legen sier at det er bare slikt det er å være gravid, man får vondt her og der. Tipper det ikke er lenge til jeg går fra 50 til 100% sykmelding, sliter noe veldig på.

Men jeg føler at det hjelper meg veldig å ha en liten pute rett over korsrygg området når jeg sitter, forandrer "vinkelen" på ryggen hvis du skjønner hva jeg mener? blir litt forandring i sittestilling, mer bue på ryggen. ellers så hjelper det å holde press på ribbeina, men det funker desverre ikke i lengden.

Skrevet

da jeg gikk gravid med lillemann hadde jeg det slik.. kjempe vondt, ble lagt inn på sykehuse for undersøkelser, men var ike noe annet enn at det blir trangt med plass, så alt blir presset oppover..

håper jeg slipper denne gangen, for satan hvor vondt det gjorde...

lykke til!

Skrevet

slik har jeg det også:-) Hadde det i forrige svangerskap også, utrolig slitsomt/irriterende. Min lege sier at det også kan være en muskel eller et senefeste som strekkes. Ikke vet jeg, men når flere har det vondt/ubehagelig på samme sted, kan det i hvertfall ikke være noe farlig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...