Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 ser at det er mange som sliter litt i forholdet sitt å spørr om ditt å datt... hva med en tråd om forhold tips, hvordan holde på romantikken og husfreden i ett forhold? -mitt beste tips tror jeg er å ikke ta ting så fryktlig alvorlig hele tiden, man må svelge noen kameler og aldri prøve å forandre den andre...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 tror det er viktig å ha tid til venner også å ikke bare hverandre, ta litt "fri "fra kjæresten er viktig. også viktig å ha delte oppgaver når det gjelder husarbeid, en kan ikke gjøre alt.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Det viktigste tror jeg er at en har tid til hverandre. Altfor mange fokuserer på at de må ha tid for seg selv og glemmer forhold og familie oppi det hele.Det er nesten blitt en motesak nå,at en skal gjøre ting hver for seg og ta vare på "singellivet gleder". Der er jobb dagen lang,så er det hobbyer og så er det venner. Når så ferie og høytider kommer og en skal tilbringe tid sammen,har en kanskje vokst fra hverandre. Psykologer sier at ferier er den verste tiden for parforhold,da de da er nødt til å omgås hverandre og enn ikke er vant med det. Det er også viktig med gjensidig respekt og at en ikke tar hverandre for gitt.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 kommunikasjon, åpenhet, nærhet, ta på hverandre (stryke, kose, nusse, klemme ol) Overrask av og til med et romantisk brev eller noen lapper. En dag da jeg stod opp etter samboer hadde dradd på jobb fant jeg et spor av lapper fra hodeputen min, til badet, til kjøkkenet og til slutt inn til stuen. Der stod det sjøl plukket blomster på bordet. ¨ På lappene stod det litt forskjellig, noen av de: Jeg elsker deg, du er nydelig, gleder meg til å se deg igjen, jeg har det så godt sammen med deg, vi to for alltid..... Tror det lå over ti lapper spredd. Dette skal jeg gjøre mot han også en gang. Bare med en litt annen vri
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 ååå så utroli romantisk!!!!! kunne ønske gubben min var slik også har ett godt forhold på nesten alle mulige måter, bortsett fra ditt tips..... min man er elendig når det kommer til nærhet, å få ett stryk på kinnet og en kos å nuss å klem iblandt er alt jeg ønsker meg i verden, men får det aldri.... noen tips om å få han til å gi litt av det?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 å velge sine kamper, syns jeg er veldig viktig. Da slipper man mye unødvendig krangling..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Min mann var ikke slik i begynnelsen, for han er en veldig stille og rolig person, han er vokst opp i en familie der familiekos ikke sto høyt på listen, syns familien hans er mekanisk på en måte, ingenting er ekte. Men jeg ga aldri opp, jeg strøk på han og klemte han kysset han i nakken osv, og etter en stund myket han opp. Nå er det han som regel som koser og musser mest. Og nå etter 2 år kan han til og med gjøre det foran sin egen familie Er ikke noe problem foran min famile for han å gjøre slik. For hele familien min nesten er familikjær, så han fikk sjokk ta han ble tadd imot av min famile. Han hadde aldri fådd så mange klemmer før, til og med av min far. Og han klemmer ikke sin egen far. Jeg la i igjen noen små brev til han noen ganger i sekken hans før han dro på jobb der jeg skrev at jeg gledet meg til han kom hjem så jeg fikk en klem osv. Hehehe, etter det har han gidd meg klem hver gang han kommer fra jobb så og si Nå kan han til og med ha meg seg blomster til meg av og til. Men lappene han la igjen til meg er min favoritt.... Dette ble litt langt da men, har forklart i korte trekk jeg nå
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Vi har satt av en dag i uka som er VÅR kveld. Vi tar ansvar for annahver uke, finner på noe og overrasker hverandre. Noenganger får vi barnevakt slik at vi kan gå på tur/ kino/ skitur.. men ofte er vi bare hjemme/rundt huset. Jeg pleier å ta initiativ til å gjøre noe jeg veit HAN liker (her en dag spilte vi GTA i 2 timer!! Noe jeg i vanlige tilfeller ville sett på som veeeldig bortkasta, men det opplevdes som merkelig meninsfylt.. og litt moro..) Det skal sies at i perioder blir det mye film og spill... men av og til litt mer spennende sex også.. :-)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 IKKE generaliser! Ikke si "du gjør ALDRI ditt eller datt" eller "det er ALLTID jeg som må.." Ved å unngå det har vi unngått mange krangler..
Tjobing! Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Kommunikasjon er hovednøkkelen. Mye humor. Ikke ta ting så alvorlig, det meste av konflikter i hverdagen er egentlig en liten fis hvis man klarer å se det store bildet. Ikke gå i fella å tro at når man blir et par, så handler alt om "oss" og "vi", man slutter å være individer. Husk at man er to enkeltmennesker som velger å dele livet sammen, men man utvikler seg forskjellig, og har behov for å gjøre forskjellige erfaringer. Så rom og frihet til å la partneren være seg selv, er viktig. Gi hverandre positiv oppmerksomhet, aldri ta hverandre for gitt. Og til slutt: er det noe som irriterer deg, tenk på om det er verdt bryet og konflikten som følger ved å klage på partneren - eller om det egentlig er såpass lite at du kan leve med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå