lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Som noen kanskje har fått med seg i en tidligere link ligger sambo på sykehuset, og blir sannsynligvis der en stund. Er i allefall ikke i stand til å ta seg av barna alene på en god stund om han kommer hjem tidligere enn en god stund regner jeg med. Mitt spørsmål er derfor har jeg krav på "syk barnepasser" dager på jobben når jeg har kveldsvakt. Eller det har jeg jo, får jo sykemelding på han, men får jeg det så lenge han er for syk til å ta seg av ungene alene? eller kan de kreve at jeg skaffer noen andre til å se etter ungene? kanskje litt rotete skrevet, si bare fra om dere ikke sjønner spørsmålet, så kan jeg prøve å formulere meg annerledes.
Mulle :) Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 JA du har krav på fri ved barnepassers sykdom..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2008 uavhenig hvor lenge han er syk? Uavhengig om jeg har mulighet å få andre til å se etter ungene noen kvelder?
Mulle :) Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Du har ett ansvar til å forsøke å få andre til å passe barna for deg. Men de dager du ikke kan få noen andre til å passe dem har du krav på fri, og det er arbeidsgiver's ansvar å finne erstattere. Arbeidsgiver plikter å ta sosiale hensyn, og i slike tilfeller som dette, er det det de må, men du må i samme grad prøve å få barnepass så ofte du kan. Antall dager med barnepassers sykdom/barns sykdom er jo bare 10dager.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2008 men når man har sykemelding på det blir det jo noe annet. Da bruker jeg jo ikke av disse 10 dagene. Er ikke noe problem å erstatte meg på jobben ,er nok av vikarer å spørre, så det er ikke noe jeg bekymrer meg for, jobber i kommunen. Jeg kommer jo til å jobbe på dagvaktene mine, da har jeg jo barnehage/sfo til ungene.
dåsa06 Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 du har rett på 10 dager ved barn/barnepassers sykdom, pr.år du har ikke rett på sykemelding når du ikke er syk selv....selv ikke om det er dine barn eller din mann som er syk....
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2008 ok. men det må jo finnes en ordning for dette, hadde det vært ungen som var innlagt på sykehus hadde jeg jo ikke reist hjem derfra fordi jeg hadde brukt opp sykedagene. Nå er det jo faktisk sambo som er innlagt, og jeg har tilfeldigvis turnus jobb og bare halv barnehageplass (om du tenker på at det kanskje er mulighet å bytte fra kveld til dag). Jeg har jo ikke akkurat råd til å bli trekkt i lønn heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå