Englita Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Var gravid i 6 el 7 uke. Begyndte med menssmerter fredag ettermiddag og det kom blod på papiret. Skulle holde meg i ro. Våkna lørdags morgen med krampeliknende smerter i underlivet. Det var tiltakende smerter som varte i to timer. Da kom alt ut. Ringte legen som sa det var en spontan abort og at naturen hadde ordnet opp. Synes dette var leit. Mista i uke svangerskapsuke 30 forrige gang. Ble nå gravid med en pergo kur. Tror ikke jeg klarer dette en gang til. Kanskje det var meninga at jeg bare skulle få et friskt barn. Er jo glad for barnet jeg har, men skulle ønske at han kunne oppleve å få søsken. Det er hans høyeste ønske.
venter_nr_5_har_født_en_gutt Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 hei.det kan være mange forskjellig grunner for att det gikk galt,trist og høre i hvert fall.kanskje du har løftet galt f. eks????
Arytai Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Veldig trist å høre:( Men det er da IKKE din feil og jeg tror slett ikke at det har med det å løfte galt å gjøre slik som innlegg over sier... Jeg tror at det var en mening med det da spiren ikke var levedyktig. Jeg har selv mistet i sa. Ønsker deg lykke til:)
Mammamm m nr 3 i magen Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Du har iallefall min dypeste medfølelse. Kjenner jeg får klump i halsen av å lese om dette. Er selv bare få uker på vei.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Sarpsborg!!! Ka fan?!! Du kanke sitte å si te en person som nættopp har mista babyen sin at d kan være fordi ho har løfta feil!!! at d e hennes feil!! du kanke være rett bevart? Æ har sjøl mista mange ganga å d va nu ihvertfall ikke på grunn av ytre påvirkninga!! D ska så jævli mye te for å miste pga ytre påvirkninga at d så og si aldri skjer. "Tidlige spontanaborter, dvs. aborter som finner sted i løpet av svangerskapets første 14 uker, skyldes vanligvis grunnleggende misdannelser hos fosteret, eller at morkaken ikke er festet ordentlig til livmoren eller på annen måte ikke er som den skal. Spontanabort er utfallet ved minst ett av seks svangerskap. Risikoen for at en kvinne skal spontanabortere i to påfølgende svangerskap, er én til 36. I underkant av én av 200 kvinner opplever å ha tre svangerskap etter hverandre som ender med spontanabort" Tænk før du prate! eller skrive som du gjor i d hær tilfelle!! Hi : d va svært trist å høre at du mista spira di :-( Ta godt vare på dæ sjøl å håpe at vi ser dæ snart igjen på trimester foruman!! Lykke te så mye!
Attekattenoa Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Synes man skal være VELDIG forsiktig med å mene noe om hva som kan være årsak til en spontanabort!!! Dette er ikke noe kvinnen kan noe for og det er ingenting hun har gjort, eller ikke gjort, som kan forårsake en slik tragisk hendelse. Hadde man spontanabortert av å løfte feil skulle jeg ikke hatt to friske barn nå, og heller ikke vært gravid med nr 3!!! Tenk dere om før dere svarer. Og til HI, dette var trist å lese, føler virkelig med deg! Dere fortjener å få flere barn og jeg håper virkelig det blir deres tur snart=) Lykke til videre!!!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Det var trist du mistet!! Forferdelig vondt å miste. Tror nok ikke det var "sarpsborg"s mening å klandre HI for noe her, synes hun får mange sinte anklager.. Når det er sagt så er det fremdeles mange som tror at å løfte tungt kan forårsake spontanaborter, f.eks hvis vi hører på mange i generasjonen over oss kan en jo lett tro at slik er det!! De har mange teorier som er blitt motbevist for lenge siden. Mistet selv i MA som ble oppdaget på ordinær ul og skyldfølelsen haglet innover meg, både jordmor og lege satt seg ned med meg og forklarte at løft kan ikke forårsake en sa/ma, som de sier over her er det nesten umulig at ytre påvirkninger kan påvirke der det er "liv laga". Det hjalp veldig å få det prentet inn der og da og i ettertid for den saks skyld. Håper du tør å prøve igjen om en stund! Det er tøft, men det blir din tur også. Uheldigvis er det noen av oss som må gjennom grusomme ting før vi når målet.. Varm klem fra
Englita Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. mai 2008 Var trist ja. Var på kontroll på sykehuset i går. Måtte vente to mnd før prøver igjen. Tror ikke det blir noe av. En føler seg så håpløst mislykka og veldig trist når en mister. Det har ikke noe med tunge løft eller slikt å gjøre. Det har med at det var feil under celle delinga og at fosteret ikke var levedyktig, da ordner kroppen opp selv med en spontan abort.
molly polly Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Det samme har skjedd med meg...jeg følte meg også håpløst mislykka etterpå, men det går over!! Jeg ble anbefalt å la det gå 1 mesturasjon mellom før en prøver igjen...
Englita Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. juni 2008 Det samme sa fastlegen min også, å la det gå en syklus før en prøvde igjen. Er usikker på om jeg tør prøve mer jeg...
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 4. juni 2008 #13 Skrevet 4. juni 2008 Det er så tøft,det du opplever... Men ikke gi deg. Jeg mistet i julen,sa, og er gravid igjen nå, lot det gå en syklus før vi prøvde igjen... Det var faktisk tøffere enn jeg hadde trodd,det å miste,- og da var jeg kun i uke6... Å miste i uke 30 kan jeg ikke forestille meg engang..... Men ikke gi deg... Det blir din tur. Man skal jo gi seg på topp,ikke på bunn.... *Klappe på*... Litt til... Alle gode ting er tre,,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå