vitrehei Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Hei! skal skrive oppgave om makt. men vet ikke mer enn det. kan noen av dere hjelpe meg med å komme med stikk ord rundt : -makt i politikk - makt i "velferdsstaten" -makt i forhold til demokrati -likestlling -reality serier -herseteknikker -språk fundamentalisme religion staten forskjellige temaer rundt dette da
dritgrei hei hei! Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 jeg ville holdt meg til ett av disse stikkordene, og jeg for min del syns makt og religion er spennende. hvis du avgrenser i innledningen din ved å ramse opp hve du har tenkt, for så å begrunne godt hvorfor du kun vil skrive om et av temaene så går dette strålende! Lykke til !!!
minst Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Eksamen i nynorsk i morgen du og? Militær makt, økonomisk makt og kulturell makt er også noen stikkord jeg har notert meg. Jeg har og brukt wikipedia og skolesiden på daria.no Det finnes og mye makt i kjærlighetslitteratur, i Hamsun f.eks Begrepet er veldig vidt så du må plukke litt her og der i og med at du ikke ennå vet oppgavene
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Jeg ville tatt med litt om Max Webers maktbegrep, og det å føle avmakt.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 makt som tvangsmiddel vs innflytelse makt over vs makt til Jeg liker forøvrig definisjonen: makt er evne til å nå sine mål.
Iselilja Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har hørt denne definisjonen: Makt er noe du har når du får noe til å skje som ikke ellers ville ha hendt, eller noen til å gjøre noe de ellers ikke ville ha gjort.
vitrehei Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2008 takk for tips. Ja, det er vanskelig å vite hva man skal notere seg så lenge man ikke vet hvilken oppgaver man får. )
OsloMor Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Makten i globalisering, matpriser i utviklingsland osv. Fordelingen av goder på verdensbasis.
=Mina min og mej= Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 dytter litt, siden jeg sitter med samma oppgaven... noen som har noe mer og komme med? ...og det der Max Webers maktbegrep... noen som kan fotelle meg om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå