Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Vondt ska vondt fordrive å surt ska surt fordrive :-) D hjælpe å ete de tingan du har minst løst på når du har halsbrann : Salte lakris fiska stærk mat brus me masse kullsyra epleedikk blanda i vann D funke genialt!! særli for åss som har prøvd ALT anna utn effekt! :-) Nu når æ får halsbrann tar æ mæ nån lakrisfiska eller cola light, forsvinn me engang :-)
Gjest stockholms tjej Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 for meg funker ikke de bet blir bare enda verre viss jeg dricker kolsyra eller spiser stark mat... men for meg funker det og drikke melk.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2008 funke sjølvsagt ikke på alle :-) men du har jo funne nåt som funke ;-) Vesst æ drikke mælk blir d bare værre :-( ikke engang Gaviscon eller samarin tar d :-( Men nu har æ endeli funne nåt som gjøre at dagan blir litt bedre :-) e jo et hælvete å gå me halsbrann dagli :-(
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 føle ikkje at d e nåkka som hjælp i det hele tatt :-( ha kjøpt sånner tabeletta på apoteket, null efekt og de smaka dritt. sterk mat føre t at eg får halsbrann, så d funke ikkje i d hele tatt :-(
Sunnybeach4gull :) Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2008 Har du prøvd å ete salt lakris fisk når du har fådd halsbrann?? Ellers finns d mange råd som du kanskje ikke har prøvd : Mælk/fløte Gulrot Mandla Lovehearts Samarin Tygge på karvefrø Epleedikk me vann i Æ holdt på å bli gal av halsbrann for ingenting funka :-( helt te æ tvang mæ te å ete nåt stærkt (som salt lakris eller nåt stærk mat) å d funke fanimæ!! vælkommen te himmeln!! Men næste gang æ ska te lægen ska æ høre me ho om har nåt æ kan ta for halsbrann, for dn ødelegge så mye :-( blir så fysisk uvel å trøtt å slitn av å ha dn :-( men foreløbi så funke nu d hær for mæ :-) Go bedring prøver89 me spire!! Æ vet kordan du har d :-(
Blixen* Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Sterk mat, lakris og brus hjelper ikke mot halsbrann. Det er det du blir annbefalt ikke å spise! Jeg har sliti med halsbrann i mange år, og det er ikke noe bedre etter at jeg har blitt gravid. Jeg spiser Rennie eller Tums når det blir ille. Dette får du kjøpt overalt i England, og er ikke farlig å ta når man er gravid. Har aldri skjønt hvorfor det ikke selges i Norge. Og det hjelper med engang- Så kjenner dere noen som skal til England, så be de kjøpe med til dere.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. mai 2008 Blixen!! LÆGEN min anbefalte d hær te mæ sia ingenting anna funka, å d funke jo for fan!!! må du skjærpe dæ! æ hadde nu fan ikke sotte hær å sagt at d funke vesst d ikke hadde gjort d!! Surt ska surt fordrive, d ekke utn grunn d ordtake e kommen!! men gje fan da... bare plages me halsbrann dokker som ikke e villig te å prøve nåt anna enn mælk å gaviscon... Æ tænkte æ sku være snill å dele en ny erfaring me dokker, men alt man får tebake e drit?
Budeia og lillegutt Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 He he.. Helt enig med deg Sunnybeach.. Utrolig å sitte å lese om at folk en ikke kjenner svarer "Nei det hjelper ikke!!" Alle er forskjellige, og for noen hjelper noe, mens for andre så hjelper noe annet.. Sånn er det med ganske mye, så tuuusen takk for tipsene, til jeg eventuelt sitter og banner over dårlig lukkemuskel Ha en fortsatt strålende dag, og fortsett å skriv gode tips
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Har lyst pá salt lakris hele tiden jeg, men kan ikke spise det pga blodtrykket. Og jeg har próvd med eplesideredikk for det funket for moren min men aldri har halsbrannen kommet sááá tidlig pá dagen som da! For meg hjelper tyggis...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. mai 2008 Næmli ;-) Så dm som avskrive tipsan utn engang å ha prøvd, kan rætt å slætt bare ha d så godt :-P Kjipt at lakris har dn dumme bivirkninga at d øke blodtrykke :-/ æ elske lakris å grue mæ te vesst æ får høyt blodtrykk å må kutte ut d :-( Toy sir du? :-) nån spesiell type? æ har hørt folk si at peppermynte toy ska hjælpe mot kvalme?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. mai 2008 Kor snill du e budeia :-) æ håpe nu inderli at du ikke blir plaga me halsbrann :-) Men æ skjønne egentli ikke koffer d kommer så tili?? babyen e jo bare 16 cm stor nu, så skukke tru dn præssa så mye på tarman/magesekken at d sku gi plaga? hmm, kanskje nån e mer disponert for å få d enn andre? Ha en knallgo dag du å!! :-))) Hær e d faktisk 5 + grada idag å sol! :-) nattefrostn har roa sæ te bare et par minusgrada så idag ska æ plante ut stemorsblomstran mine i krukker å ha på trappa :-) Dm tåle væll litt frost? :-) Håpe du har d bra!! :-)
babygullz <3 vilde Skrevet 26. mai 2008 #13 Skrevet 26. mai 2008 sunnybeach; jeg vet om flere som blir plaget med halsbrann helt i fra starten... det går vel utpå d samme som det kvalmen gjør i 1 tri...eller det at man må tisse hele tiden i starten også, selv om man ikke har en som tar stor plasS...hvis du skjønner hva jeg mener?! Jeg plages med halsbrann også! er 20+6 idag... Hadde ingen salt lakris, men søt pada lakris d har jg! og det virket LITT jallefall:) men som med melken, det funker der og da...så går d over...men jeg skal prøve med salt lakirs...og kanskje sure sild??(sånne gule i fra malaco?!) Jeg vet at løvetannblader hjelper mot halsbrann! for d har jeg spist i fra hagen når jeg hadde halsbrann et par ganger før(pleier å få d av hveteboller...=/) Men jeg vil ikke anbefale å spise løvetannblader når man er gravid, men d finnes jo løvetann-te..men d har vel kanskje ikke samme effekt, siden mye av løvetann"vitaminene" er tørka eller kokt ut i en te??! Måtte le litt da jeg leste glosene dine over her... Ekte nordlendinger er så herlig=)
Gjest stockholms tjej Skrevet 26. mai 2008 #14 Skrevet 26. mai 2008 de virker som de er antingen eller her inne,antinge funker salt og stark mat og de du skrivit over eller så blir de bare værre som for meg. og då funker sånne ting som melk eller noe helt annet=) jeg klarer ikke å få i meg gaviscon de er bare noe helt grusomt,så derfor har jeg merket at melk hjelper meg,Takk gode gud for de=) Lykke til med all halsbrann=)
Myra Skrevet 26. mai 2008 #15 Skrevet 26. mai 2008 Æ har hørt nokka merkelig. At de som har hatt mye halsbrann hele svangerskapet ofte føde unga med mye hår. Synes det høres merkelig ut og kan ikke helt skjønne sammenhengen. Men det sir dæm altså (på føden i Kirkenes).
Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 26. mai 2008 Heya, Babygullz :-) haha, æ blir bare litt provosert når folk ikke e villi te å prøve engang nåt som kan hjælpe dm :-) Men sånn som for ho stokholms tjeij e d jo ikke et problem, for mælk funka jo for ho :-) men for åss som holde på å daue av smærta å ingenting funke så fant æ ut at d hær faktisk hjalp:-) ofte æ gomle nedpå en pakke me salt sild å da har æ d så bra atte :-)) dn hjælpe åsså mot kvalme faktisk ;-) Hmm, æ kanke skjønne at man ska ha så masse plaga som gravid :-P e d virkeli nån vits :-P kan godt være at sure sild funke å :-) d hakke æ prøvd faktisk :-) Løvetannblad te sir du? kanskje d funke! :-) dm har d sikkert på helsekostn? alt e verd å prøve! for e enda mange mnd igjen å ska gå å plages sånn hær :-( Alle råd tas imot me takk!! men foreløpig sværge æ te lakris, helt te æ får høyt blodtrøkk, hehe :-P Håpe d går bra me dæ ellers :-) Vi ska på ordinær ultraltyd næste mandag å æ e så spent på ka som skjule sæ i magen :-) Har bynnt å kjenne bevegelsa, men ikke direkte spark! e nån spennanes uker i vente :-))
Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 26. mai 2008 Hææ ;-) Ja,d va mærkeli :-P Blir nu spennanes å se om d stæmme da!! :-) Går d bra me dæ??
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #18 Skrevet 26. mai 2008 Jeg bruker nyco fruktsalt når jeg får halsbrann, det funker bra for med.. Gaviscon hjelper bare i en kort periode av gangen.. Jeg har også hørt at man får barn med masse hår om man har halsbrann, så denne krabaten bør ha DEN manken.. hehe
Rascal_4.11<3 Skrevet 26. mai 2008 #19 Skrevet 26. mai 2008 Hehe min bør i såfall også ha en missunelsesverdig hårmanke... holder på og bli gaaal av halsbrann, prøvde melk og det ble helt krise, har faktisk kjøpt fruktsalt tror det var nyco så får håpe det hjelper
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #20 Skrevet 26. mai 2008 Dollface: Ja, prøv fruktsaltet, funker kjempebra=) Det bruser skikkelig opp i nesa, bare vær obs på det.. Så raper man et par ganger, og vips; halsbrannen er borte!! =)
Rascal_4.11<3 Skrevet 26. mai 2008 #22 Skrevet 26. mai 2008 hehe merka det Jojo79, men funka jo som bare det *er nesten i himmelen her*
Blixen* Skrevet 27. mai 2008 #23 Skrevet 27. mai 2008 Herrgud Nordlending.. utrolig nærtagen du er!! jeg sa jeg har sliti med halsbrann i mange år (ca13), og at surt og salt ikke virker. Jeg sitter og knasker dundersalt i dette øyeblikk. Jeg elsker salt lakris og alt som er sterkt, og det er derfor jeg sier at det ikke virker, eller er veldig lurt å spise mye av det. Jeg har tatt 2 gastroskopier det siste året bare for å se hva som er galt, har gått på sterke medisiner opptil flere ganger pga av magevondt og halsbrann. Og hvergang sier legene til meg at jeg må kutte ut sterk mat,salt og ikke minst juice. Syntes jo det er pussig at du sier at man skal spise akuratt det motsatte. Håper virkelig legene ved gastro avd på lovisenberg og aker. vet hva de snakker om når de sier dette. Men for all del, hvis dette virker for noen er jo det fabelaktig! Jeg anbefaler da heller Rennie og tums som er kjempe godt, eller en god dose vaniljeis.. da forsvinner det også ganske fort!! Lykke til alle sammen.. uansett om du velger saltlakris eller vaniljeis:)
pifi med tre nurk Skrevet 27. mai 2008 #24 Skrevet 27. mai 2008 Link tyggetabletter som fåes på apoteket. Er ikke farlig for gravide og ammende. De er supre og hjelper med en gang!
Mummimamma;-) Skrevet 27. mai 2008 #25 Skrevet 27. mai 2008 Det med halsbrann og hår stemte ihvertfall for min del. Var veldig plaget av halsbrann med min første, og hun kom ut med en svær hårmanke. Med nr to hadde jeg ikke halsbrann og hun hadde mye mindre hår. Sunnybeach; jeg tar i mot alle råd jeg kan få for å unngå halsbrann. Unntatt kanskje vann med eddik - yuck!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå