Gå til innhold

Ang bidrag fra far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er slik at far har betalt bidrag siden gutten kom til. Det var da på 1190. så ble et økt til 1960. Nå er det kommet brev til meg fra Nav at bidraget er endret til 630 kr. Hvordan får de det til? Far har ikke gutten noe særilg. 1 uke sommer og annen hver jul og påske.

Dette begynte vi med for 2 år siden. Far har ikke vært interessert i ha sønnen sin, før han ble 5 år, pga det ble for mye arbeid da han var liten.

Han har god inntekt og er ikke villig til å spleise eller bidra med "store" ting gutten vår trenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre veldig lite med hva han bidrar med utover det han skal betale. Så lenge det ikke foreligger en personlig avtale mellom dere, skal han betale det han får beskjed om fra nav. Slik er det bare desverre.

Skrevet

Snakk med NAV, og hør hva som ligger til grunn for endringen. Har du eller bf søkt om endring? Har det skjedd noe med enten din eller bf inntekt?

Er du sikker på at det ikke er bidragsforskuddet som er satt til 630, og ikke selve bidraget?

NAV endrer nemlig ikke selv plustelig bidraget. Det gjøres først når en av dere søker om endring. Og det blir bare endret dersom endringen fører til 10% eller mer økning eller nedsettelse av bidragssummen.

Og har bf søkt om endring, så hadde du fått uttale deg før endringen ble gjort:)

Skrevet

Min ble også endret, men til 930,-.. Jeg fikk minstebidraget på 1250,- så det er jo ikke store forskjellen, but still.. Skjønner ikke hvorfor??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...