meg & to små vampyrer Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 jeg skulle slå på datamaskinen min og den responderer med å ule som en brannalarm? Hva er det som skjer?! Den er under et år gammel. Låner mannen sin nå, siden jeg er hjemme alene og med panikkanfall.
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Kan det være ledninga,om den sto i? Min data ula som en ulv en gang.Å det sa di var ladderen.Men sikker er jeg ikke nei =)
iznogood Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Det du hører er veldig sansynlig CPU alarmen som forteller at maskinen din ikke får nok kjøling. Det fikses vanligvis med å støvsuger herligheten innvendig og utvendig og hjelper ikke det stort - så må du til med ny kjølepasta rundt prosessoren.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2008 Nei, den ula både med og uten ledningen i. Skikkelig høyt. Men hvor mange års garanti er det på slike maskiner? Minst 1 sant? kjøpte i slutten av juli i 2007.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2008 Ok. da kan jeg stikke ned på elprice med den da eller? er dette kostbart? jeg har jo søren ikke penger til noe.
iznogood Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Klart du kan stikke ned på elprice med den når den bare er ca. ett år gammel. :-) Jeg bruker fikse slikt selv - en tube kjølepasta koster kr. 79 - men kjølepastaen som er i skal jo helst var noe lenger enn ett år.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. mai 2008 jeg aner ikke hva det er engang jeg da... Men kommer den til å ule hver gang jeg prøver å slå den på nå da eller? Hmmm. de kommer sikkert til å påstå at jeg har ødelagt den eller brukt den feil...
iznogood Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Den kommer å skrike når den blir for varm og da bør den helst slå seg av - ellers blir bla. disken(e) for varm(e) og CPUen kan ta kvelden. Har den ikke en liten alarmboks som popper opp og sier hva som plager den? brukt den feil har du da ikke - den er et verktøy og da må den tåle å bli brukt :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. mai 2008 Nei, altså den står bare og blinker på en sort skjerm.. Jeg trodde jeg hadde satt den på pause, men så kom jeg inn 2 timer etter og så at det var ikke gjort og prøvde å slå den på eller av, men den reagerte ikke. Før den ulte og alt bare var sort.
iznogood Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Napp ut strømkabelen - vent 10 minutter, sett inn strømkabelen igjen og forsøk starte maskinen. Legg merke til om den klager seg når den starter opp.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. mai 2008 Ja, jeg gjorde det. Da ulte den fremdeles. klager vet jeg ikke om den gjør, den bare uler med en gang.
iznogood Skrevet 25. mai 2008 #13 Skrevet 25. mai 2008 Uffda. den er syk, stakkers. Om den ikke kommer opp med noe på skjermen er gjerne disken røket. vent til den blir helt kald og forsøke starte den - om den fortsatt har svart skjerm så må enten ha ny disk eller ny CPU eller begge deler.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. mai 2008 Ja, jeg har skjønt såpass. Syk i så ung alder, lille fine dataen min:( Uff. Æsj æsj æsj. Men garanti på slike varer er automtisk hvor lang?
iznogood Skrevet 25. mai 2008 #15 Skrevet 25. mai 2008 Usikker på om det er 3 eller 5 år. Garanti er det i alle fall på en så ny dingsedupp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå