*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Jenta mi på 11 dager har begynt å gulpe skikkelig.. Er det noe vi kan gjøre for å minske det, eller er det bare slikt som kommer??
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 hei... emilie har også gulpet fra hun var så liten.... men fikk beskjed i fra hs at siden hun legger på seg godt var det ikje noe å bry seg om... ammer du??? jeg har bare gitt emilie mme... så har byttet merker å testet ut... men gulper like mye.. men bruker 'småfolk"mme nå... å hun har ikje gulpet så mye, så håper den kan fungere for oss.... men har også lest at di må rape godt innimellom når du gir mat... å rape godt etterpå.... så ska du ikje legge henne ned med en gang etterpå.... ha henne mye oppe i opptil en halv time etterpå.... ellers har jeg ikje så mye hjelp... men vist det fortsetter, så ta kontakt med helsesøsteren din ) Lykke Til... Gratulerer med jenta foresten )
mamman til to gutter Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Hvis du ammer, kan gulpingen variere noe etter hva du spiser, du må nesten bare prøve deg frem selv, men mini gulper mer hvis jeg spiser løk. (dvs når han var 11dager lå han og hylte fordi han hadde vondt i magen hvis jeg spiste noe som hadde med løk å gjøre, men når han ble eldre hadde han ikke vondt, han bare gulpet) Vil tro andre ting en løk kan ha samme virkning på andre. Sier ikke at gulpingen stopper hvis du kutter ut løk eller andre ting, men den kan bli mindre. Mini gulpet mye så lenge han fikk kun morsmelk, når han spiste 2-3-4 måltider fast føde, begynte han å gulpe mindre og nå når han er 11mnd gulper han minimalt. Jeg fikk beskjed av helsesøster at hvis han hadde spurtgulpet, så er det noe man skal reagere på hvis det skjer mange ganger. Skjedde bare et par ganger med mini, men da sprutet det den ene gangen fra den ene enden av sofaen til den andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå