Hikken Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Mener de to ukene rett etter fødsel hvor arbeidsgiver kan velge selv om de vil gi lønnet eller ulønnet permisjon. Nettopp fått beskjed om at sambo (jobber i Bravida) ikke får lønn, så ble litt nysgjerrig på hvor mange som får og evt. hvor de jobber :-)
AO3 Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Han har ikke spurt om det, såvidt jeg vet... Men han jobber i staten, og der tror jeg de har krav på det, så det regner jeg med ordner seg.
Hikken Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2008 Man har krav på to uker permisjon, men arb.giver kan velge om de vil lønne arbeidstakeren i de to ukene. Lurer bare på hvor mange det er som får lønn, virker ikke som det er så voldsomt mange som får det :-S
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Min jobber som elektriker og de får betalt 2 uker:)
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Joa, relativt, HK Elektro heter det, de er eid av Alliero:)
Hikken Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2008 Hmm.. Har litt lyst til å filleriste noen bravidatopper kjenner jeg..
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 Det skjønner jeg godt! Vilt at man skal bli "straffet" for at mannen vil være hjemme hos mor og barn de to første ukene. Hadde ikke han fått det betalt så hadde han bare vært hos meg de dagene på sykehuset og så begynt i jobb igjen når jeg dro fra sykehuset, med boliglån og sånt så har man jo ikke råd til å tape så mye penger..
Hikken Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. mai 2008 Nei, nettopp. Vi flytter inn i ny leilighet neste helg, og med depositum og en leie som plutselig blir fordoblet hadde det vært greit å ha litt penger, men den gang ei.. Jaja, skal vel ikke klage. Men er litt kjedelig :-S
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #12 Skrevet 25. mai 2008 Ja, ikke sant:( Joda, du har lov til å klage med god grunn!
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 Hei. Skjønner veldig godt at det er frustrerende. Min jobber i kommunen så han får betalt.
Junigull 08 + julispire Skrevet 25. mai 2008 #15 Skrevet 25. mai 2008 min for heldigvis betalt i de to ukene. Er jo som nevnt over faste utgifter som skal dekkes hver mnd, så inntekten er en avhengig av!
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #16 Skrevet 25. mai 2008 Tror neppe han vil få lønn, men uansett om han får det eller ikke så kan han nok ikke være hjemme to uker uansett jeg har termin midt i tentamenforberedelsene (november) så da må han nok være på jobb tenker jeg Men det går jo fint det, sist kunne han heller ikke være hjemme og vi klarte oss helt supert Er absolutt ikke verdens undergang, selvom det sikkert hadde vært deilig å ha han hjemme..
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 25. mai 2008 #17 Skrevet 25. mai 2008 Min får betalt, jobber i et stort firma, men tror han kommer til å jobbe endel og bruke det som litt fleksibel tid i stedet. Er bare han det går utover om han ikke er på jobb. Han vil nok derfor være tilgjengelig på jobb, men endle hjemme hos oss også Han hadde fått betalt om han valgte å være hjemme og utilgjengelig i to uker og.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 25. mai 2008 #18 Skrevet 25. mai 2008 Sist fikk min mann lønn bare en av de to ukene. Denne gangen har han en annen jobb, og får lønn for begge ukene, heldigvis :-)
Herkules Skrevet 25. mai 2008 #19 Skrevet 25. mai 2008 Min mann fikk ikke sist. nå er han i nyu jobb og der vet jeg ikke. De er mer hyggelig og imøtekommende der i alle fall. Jeg har foreslått at han avstår fra å ta 14 dager og heller tar noen dager lønnet, men vi får se.... Nå har han stått på som en gerning der så jeg føler de er interesert i å vise at de er fornøyd. Han har bare jobbet der siden januar så vi maser ikke så mye med det før perm nærmer seg. Syns det er typisk at håndverkere ikke får betalt , mens de jeg kjenner som jobber med it eller annet kontrorarbeid får... Kjenner ingen i offentlig sektor
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. mai 2008 #21 Skrevet 25. mai 2008 Her får samboer to uker betalt velferdpermisjon.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 25. mai 2008 #22 Skrevet 25. mai 2008 Min sambo får det ikke, men har termin i starten av ferien hans så det spiller liten rolle denne gangen heldigvis Han jobber for et privat byggfirma.
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #23 Skrevet 25. mai 2008 MIn samboer jobber som energimontør i Eidsiva Energi, og han har fått beskjed om at han får betalt
flypapir Skrevet 25. mai 2008 #24 Skrevet 25. mai 2008 Min mann jobber i en privat stiftelse (barnevernstiltak) og han får fri med lønn. Han fikk tilogmed betalt den ekstra uka vi tok fri da vi var på ferie i Thailand i påsken. Han har en veldig fleksibel jobb mtp fri. Så lenge han gjør jobben sin kan han ta seg fri når han har behov for det. Sjefen hans spurte blandt annet om noen hadde behov for en "ekteskapsberging" uke fri i høst i tillegg til de 13 ukene de har fri i løpet av ett år...
skatten kom i mai :) Skrevet 25. mai 2008 #25 Skrevet 25. mai 2008 min mann skal diskutere dette med sin arbeidsgiver imårå.. det er et nystartet firma så mannen min er den første som skal ha disse ukene fri, men om det blir med eller uten lønn er eg veldig spent på.. trur han får noe lønn uansett for når de prata om det tidligere i uka på telefonen så sa sjefen at de skulle nå alltids finne en løsning på det og at de skulle snakke om dette på mandag.. er en smule spent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå