Gå til innhold

Sikring av barn i bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett to tilfeller i det siste av småbarn (under ett år) som sitter på fanget i forsetet på bil. Er det noe som virkelig provoserer meg er det dette.

Er det noen som kan komme på ett godt argument for at dette skal forekomme???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mange som ikke bryr seg så veldig om barent kommer til skade eller ei i en ulykke,hvis det bare kan hjelpe dem til at barnet er rolig. Du har jo selv sagt et eksempel her,så har du de som setter barnet forovervendt sete,lenge før de er fire år,med unskyldinig av at barnet ellers gråter,eller blir bilsyke. Er det bedre at barnet brekker nakken??? Nei det finnes mange uforsvarlige mødre og fedre der ute,som kun tenker på sitt eget beste og ikke hva som er best for barnet. det er vel derfor slike ting som du forteller om her,forekommer.

Skrevet

Nå ser jeg litt videre jeg da... Når denne ungen da blir eldre, hvordan ser h*n selv på sikring i bil?

Er det rart at man har så mange ulykker der sikkerhetsbeltet ikke er brukt, å der det går ille, når dette er holdningen vi gir våre barn??

Får helt vondt inni meg når man ikke tenker lenger enn dette

Tenk deg:

Du kjører i 30 km, en bil kommer plutselig mot deg i feil kjørefelt og møter deg midt i fronten. Hvis du ikke har på deg sikkerhetsbeltet får du et trykk på 3 tonn i brystkassen idet det blir bråstopp.

Tenk deg så: dasjbord-baby-voksen = flat baby!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...