Tingeling. Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Vi skal beise huset i sommer, kan jeg hjelpe til?? Vet man ikke skal male innvendig som gravid, men hva med ute der det er mye luftigere? Noen som har erfaring? Eller noen som har pratet med eksperter på dette området?
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Male kan man i grunnen gjøre så lenge man lufter, men ikke mal med oljemaling, for det er en del farlige stoffer i det..
Mia og gullgutten! Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har store planer om å være med å beise huset i sommer.. Har også planer om å male en stellekommode. Men da skal det skje ute under tak så det er masse luft. Kommer ikke til å bruke oljemaling så lenge jeg er gravid. Men ellers tror jeg det skal gå fint når det er god lufting
Fuglehjertet Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Fikk beskjed fra malerforretning at gravide skal holde seg unna både innvendig og utvendig maling - beis, vannbaserte produkter var f.eks verre enn oljebaserte, så det hjalp ikke. Det blir ikke god nok lufting utendørs heller, men en kunne bo i hus som ble malt utvendig så lenge en ikke luftet rett ved siden av ny maling. Så her står gubben alene i veggen og maler....
CarinaBallerina Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 ikke bra i det hele tatt! påvirker barnet mye mer enn man skulle tro.. ikke vits i å ta noen sjanser..
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 er nokk veldig mye forskjellig info om dette. jeg har lest på nettet og funnet ut at oljemaling skulle man holde seg unna. men annet er ikke nå farlig, men hva gjorde de før de fant ut at alt var farlig for de gravide??
lille spira Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 Hvis du er i tvil så kan du jo bruke munnbind med kullos(?)greier inni.. Et eller annet som gjør at du ikke får så mye løsemidler i deg
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Det er også uheldig å få maling og white spirit på selve huden, så om du i tillegg til å bruke et slikt munnbind bør du bruke heldekkende klær og tykke hansker. Etter min mening bør gravide holde seg unna maling, mannen min står alene og maler hele huset utvendig mens jeg klør i fingrene etter å hjelpe til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå