Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke allergitabletter under graviditeten?finner ikke bruksanvisningen, renner i nesa og nyser konstant nå..

Tablettene jeg har heter Cetirizin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å bruke polaramin, fordi det var ett "godt og gammelt merke" uten kjente bivirkninger som kan gå over til babyen. Blir trøtt av dem i begynnelsen, men de virker!

Lykke til!

Skrevet

Pollaramin fikk jeg også. skal jo ta så lite som mulig uansett da. øyedråper og nesespray kan man bare bruke. men jeg har merka så og si ingenting av allergi så langt i år jeg:) tihideilig

Skrevet

Du bør snakke med legen din. Jeg sjekket allergitablettene + nesesprayen da jeg begynte prøvingen, og der sto det at de ikke skulle tas av gravide. Jeg er i grunnen lite plaget av allergien min, så jeg kuttet bare ut medisinene helt for sikkerhets skyld, og har merket lite forskjell. Begynner nok neppe på igjen etter graviditeten heller, siden det faktisk går så greit uten nå. Merker litt nå som det kommer noe pollen, men er ikke noe problem for meg. Imidlertid blir det jo noe helt annet når man virkelig er plaget av allergi!

Det er endel av de "gamle" merkene man kan ta selv om det kanskje står at de ikke skal brukes av gravide - det er ofte fordi de ikke er testet ut på gravide, og da må legemiddelfirmaet skrive nettopp det. Imidlertid er det endel medisiner som er brukt av mange gravide gjennom mange år uten problemer. Legen vet hvilke det er. Forresten kan du finne felleskatalogteksten til Cetirizin på www.felleskatalogen.no

Skrevet

Cetirizin er synonympreparat til Zyrtec (samme virkestoff). Eg fekk beskjed av legen og IKKJE bruke dette. Istadenfor fekk eg resept på polaramin.

Skrevet

Jeg har lidd meg gjennom bjørkepolleperioden med livostin øyedråper, saltvannsnesespray og ortivin i ny og ne, bare for at jeg ikke skulle krepere av tett nese. fikk ikke no resept jeg :o men men... overlevde da. har vært sykmeldt i denne perioden og da så jeg har kunne styrt dagen min som jeg selv ville.

Skrevet

Jeg er veldig plaget av allergi og kan ikke ta mine vanlige allergimedisiner nå i svangerskapet. Bruker til vanlig Kestine tbl, men nå bruker jeg Polaramin 2 mg tbl 1-2/dag. Kunne heller ikke bruke min vanlige nesespray som heter Nasonex, måtte bruke Lomdal Nesespray nå.

Men det fungerer ganske greit altså. Skulle du bli veldig trøtt av Polaramin så kan du jo ta den før du legger deg.....det gjør jeg....sover godt om natta og blir ikke merkbart trøtt om dagen :)

Men hør meg legen din, så finner han det beste for deg. Lykke til :)

Skrevet

Was?

Jeg har vært hos 2 forskjellige leger i mine 2 svangerskap, og begge sier at man IKKE bør bruke noe som helst (til nød nesespray), og at de "gode gamle merkene" dere nevner er minst like ille som de nye, bare at det ikke er blitt gjort noe forskning på dem, ergo ingen advarsel.

Kanskje det er legene mine som er litt hysteriske...?

Skrevet

Hei, jeg har også fått resept på Polaramin (6mg 1 g dg). Legen min anbefalte kun denne, ingen av de andre jeg har testet ut. (Er veldig allergisk mot gress -så har testet ut det meste inkl. vakinasjon). Han sa at jeg kun skulle ta dem ved behov og at jeg skulle passe på litt mht bilkjøring (jeg kjører mye...) ellers var det intet å bemerke fra hans side ihvertfall, så satser på at leieboeren får det greit også i allergiperioden min :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...